Multi Remote gennem vægge?

Jeg har et problem med mine naboer, som tilfældigvis er enten narkomaner, alkoholikere eller bare ganske almindeligt hørehæmmede. De har nogle sjove tidspunkter at delagtigøre mig i deres musikudvalg. Jeg ved ikke hvorfor den slags mennesker altid skal ha' de største højtalere med den dybeste bas tilsluttet. Nå, men så var jeg begyndte at tænke i kreative baner. Kan man købe en universal fjernbetjening, som kan gå gennem væggen? Altså sådan en hvor man ud fra en lang liste finder frem til det mærke & den model, de nu har stående derinde? Jeg kunne jo godt se det skægge i at kunne skrue helt ned for deres anlæg eller slukke for deres larm, når jeg ikke gider finde mig i det mere. Ja, jeg har prøvet at bede dem om at skrue ned op til flere gange, men de fatter det ikke eller også vil de ikke forstå det. Jeg ved godt at det kan virke lidt barnligt, men nu har jeg lagt ører til deres musik igennem snart 2 år, på alle tider af døgnet & jeg er lidt rådvild efterhånden. Håber nogen kan hjælpe mig eller afsløre at jeg har set for mange James Bond film..

Thomas

Reply to
Thomas

En remote bruger infrarødt lys og lys kan ikke bryde igennem en væg, i hvert fald ikke i den styrke.

--
Leonard
http://lam.dk/casemod

Hvis jeg nu kalder den for noget andet, bli'r det så bedre af det? Jeg ved at der f.eks. findes en mobil-blocker, så man ikke kan bruge en mobiltelefon indenfor en radius af x-antal meter. Så tænkte jeg at noget lignende måske fandtes til mit problem?

Thomas

Reply to
Thomas

Thomas skrev i en nyhedsmeddelelse:

ved

mobiltelefon

måske

Hej Thomas

Jeg går ud fra, at der hvor du bor må være en husorden, som alle skal rette sig efter.

Du er derfor nød til, at klage til udlejer/administrator over din støjplager, så burde problemet løse sig selv.

Jeg har selv haft problemet, det tog et halvt år, så var han ude, så det kan lade sig gøre.

Du skriver, sammen med andre beboer i ejendommen, en klage, til administrator, _hver_gang_ de støjer, så skulle det gerne gå af sig selv.

Alternativt kunne du allierer dig med en radioamatør, som har det nødvendige HF-udstyr, og hvis du er heldig så har de ingen højtaler mere.

-- Med venlig hilsen

Ejvind Andersen Fjern"xx"

Reply to
EA 2730

Hmmm, du har nok ret. Jeg har bare ikke særligt meget tiltro til min forening, men der er nok ikke så meget andet at gøre. Men det var da et forsøg værd.

Thomas

Reply to
Thomas

Thomasskrev i en nyhedsmeddelelse:

et

Jeg kan ikke blive klog på om du vil gøre noget.

Er det en leje, ejer- eller andelsforening??

Hvis i vil have fred, så må i gøre noget, eller også larmer de ikke nok.

Hvis du taler med dem der bor over, under og på den anden side, af din nabo og de også føler sig generet, så skal i sammen skrive en klage til selskabet.

Den allernemmeste måde, at få en beboer ud på, er ved at kunne politianmelde ham for trusler på vold eller vold, så kan han komme ud, på mindre end 24 timer..

Det hjælper kun hvis du/i gør noget.

-- Med venlig hilsen

Ejvind Andersen Fjern"xx"

Reply to
EA 2730

Jeg ved faktisk heller ikke om jeg gør noget.. Altså, det gør jeg jo nok, når jeg er blevet tilpas træt af det. Men mine genboer er ét af 2 problemer, jeg har hvor jeg bor. Jeg tror at jeg venter på at de går amok igen, så jeg har noget håndgribeligt at hidse mig op over. Samtidigt har jeg tidligere skrevet til foreningen ang. andre ting, uden at der skete noget som helst, så min tiltro til dem er lidt lille. Folk herude er vist også lidt bange for at klage eller holder bare ikke særligt godt sammen.

Jeg håber ikke det med trusler eller vold bli'r aktuelt.. Nå, men det her indlæg skal vist snart over i en anden slags nyhedsgruppe. Men tak for forslagene :o)

Thomas

Reply to
Thomas

Hvad med at tage mikrobølgegeneratoren ud af en mikrobølgeovn og smide den ned i en termokande. Starte maskineriet og pege åbningen mod lydkilden? Ja, ikke at jeg vil opfordre nogen til at gøre det, hvis det virker, men havde selv et ligende problem for nogle år siden, og endte med at blive vild nok til at overveje det. Overboen drak sig dog ihjel før det kom så vidt, og den nye har ikke den slags tendenser.

Dog... hvis man ser bort fra faren for at give sig selv og andre en dosis mikrobølger, kan det så fungere som beskrevet, hvis man blot ønsker at ødelægge anlæget eller i det mindste lydkvaliteten?

Reply to
Jakob Nielsen

Hvis naboerne opdager det, så er det fordi de ser de blå blink når ambulancen henter dig.

En god gammel Walkie-Talkie er nok til at spolere lyden, men den ødelægger ikke noget.

--
Jens       callto://jensep

Pedestrian:  Someone who found a place to park.
Reply to
Jens Petersen

Nårh.. trods alt en ambulance og ikke politiet :-)

Eller en gevaldigt støjende enhed på elnettet. Kan blandt andet opleves med gamle kontakter hvor der er meget prel.

Reply to
Jakob Nielsen

Hvad gør en Walkie-Talkie? Altså, når nu det er cd'ere de spiller på deres anlæg, har den så nogen virkning?

Thomas

Reply to
Thomas

Thomas skriver:

Sender en 3-8 watt på 27Mhz, en gos forstærker og CD vil ikke opdage de, men en mindre god vil blande de 27 Mhz ind i alt andet og støje "helt vildt".

Klauys

Hmm, det er da det bedste bud indtil videre..Så er spørgsmålet bare om genboerne har forstand på hi-fi eller om deres anlæg er "Føtex Bedste Midi Anlæg"?

Thomas

Reply to
Thomas

Og hvis man så laver antenne af 50 meter ledning i en stor spole på væggen en halv meter fra stereoanlægget, og overmodulerer senderen 'helt vildt' så er den ret sikker :-)

--
Jens       callto://jensep

A synonym is a word you use when you can't spell the other one.
Reply to
Jens Petersen

Ville jeg kunne sætte sådan en op inde hos mig & dermed sætte en stopper for deres larm, når den bli'r for slem? Eller skal spolen være i samme rum, direkte ved siden af anlægget?

Thomas

Reply to
Thomas

Det er fint nok inde i din stue, den rækker flere hundrede meter :-)

--
Jens       callto://jensep

*** DO NOT WRITE BELOW THIS LINE *** FOR OFFICIAL SYSOP USE ONLY
Reply to
Jens Petersen

Husk lige på at dette også vil ramme dit eget udstyr, naboer, ... alle andre ... og er temmeligt ulovligt!

- Per

for

Reply to
Per Olsen

andre

Jeg tror også jeg læste det som, at jeg bare skulle vikle en masse ledning om en rulle & så var det dét. Det lød nemt nok, men jeg overså vist noget. Nå, men der har da været nogle sjove forslag i blandt. Jeg tror nu jeg vil prøve at vurdere hvor slemt det er, ringe på når det er værst & ellers klage til foreningen. Så har jeg gjort mit. Men tak for Jeres hjælp.

Thomas

Reply to
Thomas