muligt at tilslutte ericsson chatboard til pc?

Jeg står og skal bruge et chatboard ala ericsson's størrelse til min bil! Og
jeg kan ikke finde noget andet, så jeg tænkte på om man kunne gøre et eller
andet så det chatboard kunne bruges til en pc?

MVH
Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Re: muligt at tilslutte ericsson chatboard til pc?
Hej Jonas,

Har selv tænkt lignende tanker, men du skal have en processor imellem - og
så lige hacke hvad der kommer ud af chatboardet.

Dog er Ericssons chatboard nok ikke det bedste, det har en dum facon i
bunden (ikke fladt) og det har ikke ledning men klikkes direkte på
telefonen.

Nokia laver et med ledning, men jeg ved dog ikke noget om det ellers (det
kan fås hos flere onlineforretninger for omkring en hund).

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg så engang noget lignende, jeg søgte på google :) - Man skulle bare bruge
controlleren fra et gammelt keyboard og så chatboardet! (Jeg fik dog aldrig
taget mig sammen til at prøve)

Brian

Re: muligt at tilslutte ericsson chatboard til pc?
KLIP--

(det
bruge
aldrig

Hvor har du set et chatboard til nokia??

/Carsten

Re: muligt at tilslutte ericsson chatboard til pc?
Hej Carsten,

Går ud fra det er mig du spørger ;)

De fås mange steder, fx. hos T. Hansen
Chatboard, NOKIA 5110/6110/6150
Varenr.: 1668500
Kr. 98,00
<URL:http://www.thansen.dk/products.asp?c17%9903896&n30%3641507#xy

En oversigt over det kan ses her:
<URL:http://www.d -
net.com.tw/china/electronic/chatboard/introchatboard.htm>
(Man kan dog ikke se ledningen på billedet her, men det kan du hos T.H.)

--
Venlig hilsen,
Søren

Sikkert godt det samme :)
Chatboardet sender taste_sekvenser_ mens AT-keyb.-controlleren modtager
fra en tastematrix, så de er ikke (i hvert fald umiddelbart) kompatible.

Og så fylder sådan en controller med det løse nærmest lige så meget som
selve chatboardet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Helt sikkert!
Om end ikke andet kan du kaste en lille microcontroller ind imellem. I hvert
fald Atmel har en udemærke app-note på PC keyboard interfacet...

/A

Re: muligt at tilslutte ericsson chatboard til pc?

Kan du uddybe det lidt? Altså hvordan man skulle gøre?

MVH
Jonas R

Site Timeline