MSP430F149 Nogle der kender den??

Hej er der nogle der kender MSP430F149 processoren, og om der evt findes en
freeware compiler (basic) til den??

--
Med Venlig Hilsen
Allan Madsen

Re: MSP430F149 Nogle der kender den??

Jeg har brugt den meget. Dejlig processor :-) Brugte den bl.a. til min
robocup-robot, se http://soelvhoej.dk/robot /

Jeg tror ikke der findes nogen basic-compiler til den. Til gengæld findes
der en gratis C-compiler på http://mspgcc.sourceforge.net/

Man kan i øvrigt også hente en compiler på ti.com, men den har den
begrænsning, at den kun kan kompilere 2kb kode. mspgcc-compileren har
ikke den begrænsning.

Jonas

Re: MSP430F149 Nogle der kender den??
Ok grunden til jeg spørger, er at jeg har fundet denne MSP430-easyWeb2 pris
736,- kr.
http://www.demotech.dk/index.html?target=p_50.html&lang=da

Og den tiltaler mig faktisk lidt, hvordan er dokumentionen til mspgcc
compileren, er nemlig ikke god til C programmering.

Re: MSP430F149 Nogle der kender den??

Du vil ikke finde ret meget dokumentation, hvis du er begynder i C. Der
skal du nok investere i en bog om C.
De ting der er specifikke for MPS430 er dog dokumenteret ganske
udemærket. Der findes også et par mailinglister, men de er vist mest til
avancerede brugere.

Hvis du skal til at lege med TCP/IP-stakke mv., slipper du nok ikke uden
om C. Der er dog nogen som allerede har lavet det hårde arbejde, så du
kan f.eks. køre uIP-stakken (http://www.sics.se/~adam/uip /) kompileret
med mspgcc på easyweb.

Jonas

Site Timeline