MSP430F149

Pæn goddag
Jeg er ved at rode lidt med en MSP430F149. JEg undrer mig imidlertidigt om
hvad forskellen på timer A og B er...HAr læst at der er forskel, men sådan
som jeg ser på det ...er det blot to individuelle timere..Håber på noget
feedback...skal også lave nogle pwnsignaler til to dc motorer...nogen der
kender en god howto!! eller er det blot de tilhørende user guides jeg skal
bruge?

Re: MSP430F149

Dav dav

Ja og nej mht. forskellen. Det er begge to ganske almindelige timere (eller
tællere om du vil), hvoraf den ene er en 10bit og den anden en 12bit.
Derudover er der forskelligt antal comparatorer på dem, den ene har vist 3
den anden 7 eller sådan noget. De comparatorer kan du bruge til at lave dine
PWM-signaler med - du kan således nøjes med at bruge en enkelt timer med
tilhørende to comparatorer. Det hele kan køre uden I behøver at rode med
software-interrupts eller noget.

Bare læs om timerne, Capture/Compare-blocks, og Out-modes, så hitter I nok
ud af noget. Ellers så skriv.

Mvh
Jesper

Site Timeline