MPLAB kompileringsfejl

Hej!

Jeg sidder og roder med lidt assembler programmering. MPLAB mellem fejl når
jeg builder projektet:

"Illegal condition (EOF encountered before END or conditional end
directive)"

Nogen der kan oversætte det så jeg kan forstå det... Jeg er helt blank!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: MPLAB kompileringsfejl
når

Du har glemt at skrive end efter den sidste linie asm-kode.

start

    ;her skriver du det program.
    movlw    bla,bla

    end

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Nej, det var ikke det der var galt... Ellers oplagt muglighed.
Det jeg skulle have kompileret var hentet fra nettet, af en eller anden
grund fungere det fint ved at oprette et nyt projekt og derefter kopiere
hele koden over i en ny asm fil jeg oprettede samtidig med projektet. At
bruge filen fra nettet i det nye projekt virkede ikke... Men det andet
virker fint - Dog er det noget mærkeligt synes jeg!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: MPLAB kompileringsfejl
Hej Troels
Hvis det er en projekt fil fra mplab 5.xx kan den ikke bruges i 6.xx
det er dog ikke noget problem med *.asm men hvis det er hele projektet
kan det give problemer

MVH
   Henrik

Re: MPLAB kompileringsfejl

Det er jeg ikke sikker på, kører selv 5.xx... Om asm-filen fra nettet kan
være skrevet i 6.xx, er jeg ikke klar over, men igen det er jo ikke et helt
projekt der er tale om. Men det virker i al fald nu, efter lidt snørklen
rundt! :)

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: MPLAB kompileringsfejl
Hej

Jeg syntes at huske at der skal være en CR efter end.
Prøv at med den ekstra tomme linie ellere prøve at copy/pasten en en. fra en
anden asm. fil der funker

Hilsen Jan

Site Timeline