MPLAB, call/return og interrupts

Når nu man kun har en stackstørrelse på 8,
OG man gerne vil anvende subrutiner
BÅDE i hovedprogrammet
OG i interruptrutinerne
er konklusionen så, at man IKKE anvender call/return ?

Hvis NEJ:
Hvordan F..... holder man så styr på stackens størrelse ?
Findes der så en smart måde at gemme stacken på ved et interrupt ?
Hvad gør man ellers ?

Hvis JA:
Det bliver da noget værre rodet kode !
Hvad gør man ellers ?

Mvh KS

Re: MPLAB, call/return og interrupts

Nej, man skriver programmet så hovedprogrammet max. anveder 6 niveauer og
intr 2 niveauer.

Det er sjoverer når man kun har 3 niveauer og skal bruge subrutiner i både
hovedprogram og intr.

Re: MPLAB, call/return og interrupts
Jeg har nu nøje kontrolleret programmet, og der anvendes max 3 niveauer i
hovedprogram og max 2 niveauer i interruptet.

Og vil så verificere dette med følgende:
1) sætte interruptet hhv. hovedprogrammet ud af drift
2) køre programmet 'et stykke tid' - længe nok til alt har været kørt
3) stoppe
4) se hvor mange røde adresser, der er i stack'en

Er det rigtigt opfattet, at disse røde tal viser det maximale antal
niveauer, der er 'brugt' ?

HVIS dette er rigtigt - er der noget galt i interruptet, idet dette viser 4
"røde" - og vel dermed 4 niveauer !!!
(er det noget med interrupt'et bliver interrupt'et ?) - Der BURDE dog stadig
være plads i stack'en.

Sættes hovedprogram og interrupt i drift samtidig får jeg alligevel
stackoverflow.

Hvad er det typisk begyndere laver galt her - nogen ideer ?

Mvh KS

Re: MPLAB, call/return og interrupts

Hvor mange stack niveauer bruger du på at starte din interrupt ?
Både selve intr call'et og gemmer du nogle registre på stakken?

Jeg kan ikke hjælpe dig med MPLAB da jeg ikke bruger den.

HELP - HILFE - MPLAB, call/return og interrupts !!!!!!!!!!!!!!!!
HEJ - Er der ikke en som kender MPLAB der liiiige kan hjælpe med denne her ?

Hvor mange ????

Jeg mener ikke jeg gemme noget på stack'en - ud over (automatisk) return
adresserne

Mvh KS

Site Timeline