Mplab

Hej!

Jeg er begyndt at lege lidt med pic processorer, er startet med at
modificere lidt i andres arbejde (GNU). Men jeg har lidt problemer med at få
.hex filen til at virke 100% når jeg har "leget".
Jeg har åbnet alle filerne der hører til projektet i vinduet i MPLAB, lavet
mine ændringer, derefter laver jeg en quick compile, hex filen bliver også
dannet, men den virker ikke 100%, det meste af programmet kører men ikke det
hele.

/Carsten

Re: Mplab
Hvordan ved du at programmet ikke opfører sig 100% korrekt?

/Mads

Re: Mplab

Programmet starter med at skrive en tekst i et display, derefter går "hoved"
programmet igang, hovedprogrammet kører, men teksten kommer ikke ud.

/Carsten

Re: Mplab

Så er der fejl i dit program, ikke i hex filen. Har du porteret
programmet fra en type pic til en anden? Kunne være dine io porte sidder
på andre adresser? Hvordan ved du at hovedprogrammet kører når du ikke
får noget på displayet?

mvh Erik

Re: Mplab

Du har nok ret, resten af programmet skriver en anden tekst i displayet,
derfor ved jeg det kører.

/Carsten

Site Timeline