Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

...... til digital coaxial indgang på en forstærker. Er der nogen, der ved,
om, og hvordan det kan lade sig gøre?

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Det kan det.

Pænt pynt i stuen:

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse.. ....

Prøv i dk.teknik.lyd, medmindre du selv vil i gang med kolben.

Mikkel

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Der har han været.....

Men så længe han ikke kommer med flere detaljer om, hvad han har tænkt
sig at koble sammen af udstyr - ja så kommer vi ej heller videre her.

Pænt pynt i stuen:

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

OK, så gør jeg det. PC er en Dell bærbar med integreret ac97 lydkort mao.
skod. Pc'ens trådløse forbindelse er af 802.11b slagsen.
Forstærkeren er en Innowatt 35W
http://www.sitecenter.dk/innova4/amplifiers /

taget fra hjemmesiden

3 digital (coaxial) inputs, 75 ohm RCA S/PDIF
sample rates 32-48 kHz (automatically detected)

Er der andet du har behov for at vide?

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Først og fremmest kræver det at du har digital audio out på din
PC/bærbare... Den trådløse forbindelse du omtaler er en ethernet
forbindelse... og hvis du vil overføre lyd via den til et digitalt input på
din forstærker bliver det altså svært!!!

Hvis ikke din PC har digital audio out vil jeg ikke mene det er et GDS
projekt... medmindre man har meget tid og er meget ferm på fingerne...

Den sender/modtager der skal laves bør efter min mening have en båndbredde
på 100 kHz på LF siden hvilket giver 200 kHz på RF siden af systemet... dvs.
senderfrekvensen skal ligge i et bånd hvor der er plads til en 200 kHz
kanal... evt. vil du kunne nøjes med en mindre båndbredde, men hellere lidt
for stor end ....

Det vil jeg ikke mene...

mvh
Rasmus

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Altså er der ikek digitalt ud på den.

Den ser fin ud.

Ja, hvorfer spille mp3 skrammel på så fin en forstærker ?

Det du har brug for er en ting der kan bruge din laptop som server og
spille musik derfra.

Der findes er par forskellige løsninger der også kan arbejde med
trådløs, men nu snakker vi 2,5kkr+ klassen rent prismæssigt.

Hvad med et USB lydkort og så ledning ?

Pænt pynt i stuen:

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Nogen gange har jeg lyst til at høre et totalt random udvalg af min cd
samling, hvis jeg rigtigt har lyst til at nærlytte musik bruger jeg min cd
afspiller.

Ja det havde jeg også tænkt på, og det bliver også løsningen. Det var
egentligt bare en pludselig tanke, at det ville være dejligt ikke at være
bundet af et kabel. Har du evt et forslag til USB lydkort?

Mange tak for det fine og hjælpsomme indlæg!

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse.. ....
Hej,

Du kan i Metro i denne uge købe en Medie Client. Det er et produkt som
D-Link laver. Det har indbygget trådløs netværk og modtager musik, film,
billeder og andet fra en PC koblet op til den via det trådløse link.
Den har TV out, så du kan altså bruge den til at se film og andet på
uden at bruge et eneste kabel imellem din computer og TV/HIFI. Den laver
på dit TV en grafisk brugerflade hvor du fra dit TV browser rundt i
media filerne på din PC. Smart!
Sagen koster 800 kr. Jeg synes det er et fedt produkt til prisen.

Mvh
   Jan

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......
har du et link til den... jeg kan ikke finde den...

mvh
Rasmus

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......
Det lykkedes mig at finde den vha google
http://www.metro.dk/data/pdfkat/00313_YWRCWRYEVVPIVHNU/ekstrapost_18_pdf11.pdf

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

På baggrund af de anmeldelser den har fået på:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID10%4680 vil jeg nok ikke anbefale
dig den... men det er jo smag og behag... synes da i hvert fald at de
anmeldelser giver stof til eftertanke!

mvh
Rasmus

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Den konklusion nåede jeg også frem til i går nat efter at have søgt lidt
rundt.
Jeg tror mit valg det står mellem soundbridge m500:
http://www.rokulabs.com/products/soundbridge /

og så en løsning med kabel istedet á la waveterminal U24
http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid10%&page=2
eller Audiotrak Maya EX7

Prisen ser ud til at være nogenlunde ens, men mit lidt konservative hjerte
siger til mig, at jeg nok burde købe en løsning med kabel.

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

Husk på at de ovennævnte er afspillere, hvor din computer blot står som
server. Det vil sige at du ikek kan betjene dem fra computeren af....

Pænt pynt i stuen:

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse.. ....

Hvad er det lige det produkt hedder? Kan ikke lige
finde det på Metro... på D-link kan jeg der i mod
finde noget, der hedder MediaLounge, men det
ligger altså i en noget højere prisklasse.

NS

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......

4. - 10. maj havde Metro et tilbud på D-Link DSM-320 medalounge til 699.00
(873.75 incl moms).

Det må være den.

Leif

Re: Mp3 fra PC via trådløs forbindelse......
Ja.. jeg sendte ham herover... da jeg vil tro at han kan få et mere
kvalificeret svar her end i lyd...

mvh
Rasmus

Site Timeline