Motorstyrring af DC motor 12V 3 A

Hej er der nogen her der kan hjælp mig med følgende.

Jeg har en 12V 3A alm jævnstrømsmotor. med kul

Jeg vil gerne lave en trinløs regulering mellem bateri og motor som det er kendt fra de trinløse bateriboremaskiner. Men hvordan laver man dette, findes der nogle byggesæt der kan løse en sådan opgave, eller kan de købes færdigt. Det må gerne være med en drejekontakt eller blot en omskifter med eks 3 - 4 posisioner for forskellige hastigheder. Eks 3-6-9-12 V

Med venlig hilsen Bjarne Østergård

Reply to
Bjarne Østergård

"Bjarne Østergård" skriver:

Det vil sige PWM regulering, skal det være reverserbart (ændre retning) ?

Lidt nytting læsning:

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Nej det er ikke nødvendigt MVH Bjarne og tak for hurtig svar læser lige det link du sendte

Reply to
Bjarne Østergård
Øh. PWM regulering? Kræver det ikke vekselstrøm. Min strømkilde er et 12V Batteri. MVH Bjarne

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
Bjarne Østergård

"Bjarne Østergård" skriver:

Jep, Pulsebreddemodulation

Nej

Jep....

"Bjarne Østergård" skriver:

Tusind tak Var vist lige den jeg manglede MVH Bjarne PS. Nyhedsgrupper er nu en god ting, for os der ikke rigtig kan finde ud af det:

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
Bjarne Østergård

"Bjarne Østergård" skriver:

Det er ihverfald inspiration

Et lille hint hvis du vil hjælpe til med at gøre det endnu bedre:

Bjarne Østergård said the following on 12-07-2005 09:24:

Hvad med at strippe en "PowerTools" batteriboremaskine fra fakta til

89.-, så har du også fået et 12VNiMH batteri med - det kan da nok ikke gøres billigere. /carsten
Reply to
Carsten Holck

"Carsten Holck" skrev i en meddelelse news:42d90b72$0$172$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Kan den mon holde MVH Bø