motorstyrings-hjælp ønskes... - Page 2

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Nå, så "kom jeg op af filteret igen"?

Du insisterer altså på at blive ved:

Som initiativtageren til on-topic-debatten i denne tråd har jeg ret til at
vurdere samtlige de indkomne svar iht. emnet: "Re: motorstyrings-hjælp
ønskes...", heriblandt Sørens indlæg hvis jeg har lyst til det, samt at
besvare dem med de synspunkter jeg mener er relevante, samt at give en
tilhørende forklaring til disse.

Det var nøjagtigt hvad der skete i ovennævnte tilfælde. En af årsagerne til
at jeg  plonkede ham var at han f.eks. skrev følgende uden øjensynligt selv
havde noget seriøst at bidrage med som jeg læste det:

Jeg kan ikke p.t. komme i tanke om noget mere idiotisk at skrive, når
modtageren af den han skriver ovenstående til *netop* "har checket de links"
ud der bliver omtalt - det tog godtnok sin tid, men det kunne Søren jo ikke
vide noget om. Der var flere ting, men jeg gider ikke gå i detaljer. Du kan
selv læse mit svar til ham igen, hvis der er noget du ikke forstår. Du har,
bemærker jeg, selv fundet msg.id´et så prøv at læse det igen, hvis der er
noget ikke forstår.

Vi er således ude i en latterlig diskussion, baseret på rene spekulationer
og rent spekulativt kan man naturligvis også klandre mig for at skrive
off-topic-beskeder, men jeg ser situationen udfra den synsvinkel at jeg har
al mulig ret til at besvare og vurdere de indkomne svar.

Derfor fik han det svar han fik.

Derfor får du nu det svar, du får.

Derfor kommer mine fremtidige svar an på en konkret vurdering af det saglige
i det pågældende indlæg. Er der intet sagligt i indlægget, får vedkommende
et dårligt svar af mig.

Det burde være logisk nok at forstå.

Dernæst:

Hvis du heller ikke har noget fornuftigt at skrive, kan du jo bare lade være
at skrive noget som helst istedet for at fylde tråden med
off-topic-beskeder. Hvis du heller ikke kan lide mine svar tilbage til dig
kan du jo bruge dit kill-filter eller

1) Være on-topic
2) Undlade at skrive, overhovedet

Jeg kan ikke se dit problem. Jeg værdsætter svarene fra folk som er on-topic
og det modsatte kan siges om folk som er off-topic.

Du taler om spejl nedenunder... Det næste der sker er at den næste idiot som
læser dette, heller ikke kan lide mit indlæg og så ruller lavinen (måske)
videre men jeg har jo som initiativtageren til trådens emne ret til at
vurdere samtlige indlæg iht. trådens emne og deri ser jeg ingen relevans
overhovedet i dit tilælde, netop fordi du er off-topic. Gør jeg mig
forståeligt nok eller skal du have en yderligere uddybning af det jeg
skriver???

Det som du og de andre som er off-topic ikke har ret til, som jeg ser
sagen - er at fylde tråden med off-topic-lort... Dette er der ingen
fornuftige, intelligente mennesker som er interesseret i. De er kun
idioterne som er interesserede i at fylde tråden med off-topic-lort.

Det som jeg har ret til, er at vurdere de indkomne svar, da det er mig som
har startet tråden og on-topic-debatten. Derfor vurderer jeg nu dit... Læs
nu videre:

Jeg mener at det er fornuftigt at besvare de relevante indlæg med en klar og
tydelig besked om at:

1) Off-topic-indlæggene, er uønskede, samt at forklare dem som ikke forstår
dette at off-topic-indlæggene, er uønskede.

2) At forklare dem som ikke forstår hvad der står under punkt 1) næste
punkt:

3) Off-topic-indlæggene er uønskede.

4) Er der noget du ikke forstår så begynd forfra fra punkt 1) igen.

5) Du skal blive ved og ved med at læse ovenstående punkter indtil du
forstår dem. Jeg har ellers skrevet nogenlunde det samme i tidligere indlæg,
men der er vist nogen som ikke forstod mig dengang...

Længere er den sådan set ikke. Er du uenig i mig, vil jeg gerne frabede mig
dine kommentarer da du er off-topic. Du kan ikke lide mine svar: Så ignorer
dem istedet for at blive ved at forfølge dem. Såfremt du i dit svar var
on-topic, ville mit svar tilbage til dig være yderst rimeligt. Skal du eller
andre igen have en yderligere forklaring eller har jeg nu på idiot-sikkert
forståeligt dansk gjort mig det tydeligt nok?

Men det er da fint at vi alle sammen kan more os når debatten bliver
off-topic men det ændrer ikke på at jeg som initiativtageren til trådens
emne kan besvare samtlige de indlæg der kommer til mig, som jeg finder det
rimeligt at gøre og det har jeg i hvert enkelt tilfælde gjort.

Herunder Sørens. Herunder dit. Herunder enhver anden som poster i denne tråd
og som jeg har besvaret indlæg på.

Jeg ser det som en væsentlig opgave for mig at sortere lidt væk i
off-topic-lorte-indlæggene ved at forklare folk at deres off-topic-lort er
uønsket af mig. Og er et faktum!

Ja, lidt sjovt er det engang imellem, som jeg skrev.

Set fra min side så er det grinagtige jo f.eks. at der tilsyneladende
eksisterer folk som foregiver at være voksne mennesker (okay, pånær én måske
:-)  ), og som insisterer på at være off-topic selvom jeg hele tiden
opfordrer til det modsatte... Og til disse personer vil jeg gerne endnu
engang fortælle, at deres off-topic-indlæg igen-igen er uønskede.

Det er mig komplet ubegribeligt om nogen har forstået det omvendt, siden de
gentagne gange poster off-topic-beskeder her i tråden. Der er øjensynligt
gået "sport i det", bemærker jeg, men det er ikke min fejl. At jeg besvarer
f.eks. 25% af off-topic-indlæggene gør ikke mig til den største
off-topic-synder herinde...

Derudover har jeg på alle mulige måder taget imod on-topic-indlæggene...
Dette skal ses i skarp kontrast til de som kun har postet/kun poster
off-topic-lort og som konsekvent bliver ved med det, igen og igen...

Var det stof til eftertanke eller hvad?

mvh.
Martin Jørgensen

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

ROFLMAO

Hold nu op, mand! Vi dør sgu snart af grin!

Du har tilsyneladende ikke fattet at:
1. Det der dig, der holder liv i OT-debatten her.
2. Dette er et offentligt forum - du ejer ikke denne tråd.
3. Du har formået at lægge dig ud med præcis de forkerte folk.
4. Du er en kværulant, og du gør det kun besværligt for dig selv.

Put mig venligst i dit kill-filter,
i stedet for at lukke endnu mere selvretfærdigt gylle ud.

God Jul

J.L.

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Han er præcis ligeså underholdende som en telefonsælger man kører om
hjørner med ....

Det kan være julesneen mangler , men julehyggen er sgu' hjemme ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Jeg syntes også det er meget morsomt...

Uenig. Det er off-topic-idioterne som ikke kan læse at jeg ønsker en faglig
debat og at jeg kun opfordrer til faglig debat. Hvorfor er du f.eks.
off-topic nu?

Men jeg kan skrive min mening som du kan gøre det. Tror du at du ejer
tråden? Det er trods alt mig som skal vurdere de indkomne svar iht. mit
projekt.

Uenig. Jeg skriver bare til dem, at deres off-topic-lort er uønsket af mig.
Det håber jeg naturligvis at de forstår.

Hvad er du så? På hvilken måde gør jeg det kun besværligt for mig selv, når
jeg fortæller folk at de er off-topic?

Jeg skriver bare min mening ligesom dig. Du kan selv putte mig i dit
kill-filter hvis du har et problem. Jeg har ikke puttet dig i mit
kill-filter. At putte folk i sit kill-filter kommer an på en konkret
vurdering af indholdet i indlægget.

mvh.
Martin Jørgensen

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Ja

Så mp vi jo være 2. Nu finder jeg dit for morsom, derfor fortsætter jeg.

Som initiativtager til tråden har du ingen specielle rettigheder -
velkommen på usenet - du "ejer" ikke tråden

Hvordan kan du plonke ham og så skrive hvad du gjorde til mig?
Det var præcist det samme.
Tag venligst stilling til ovenstående. Var det det samme du gjorde, som
jeg gjorde ved dig ? Ja eller nej - tak.

Jeg forstår ikke at du ploker Søren. Hvade du læst linket fra epanorama
- som jeg også gav dig, havde du haft svar på dine spørgsmål.

Du kunne jo også lade være med at svare ?

Du kommer ikke i mit kille filter igen. Det er du godt nok for sjov
til....

Det må du jo så selv bestemme, hvad du gør.

Så lad dog være med at forsvare dine barnagtige svar !

Som skrevet før og jeg vil nu skrive det igen: Som initiativtager til
tråden har du ingen ret til at vurdere noget som helst - hvilken verden
kommer du fra ?

Har du for øvrigt læst på usenet.dk ?

Du er jo godt igang.

Jeg tror at det er dig der ikke forstår usenet.

Jeg bestemmer da selv, hvad jeg vil skrive i denne tråd.

[...]

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Kom nu Martin, jeg ved at du har læst mit indlæg - tør du ikke svare
mere ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...
Hej Klaus.

Jojo, rolig nu.

Men jeg checker kun indlæggene i tråden én gang om dagen.

Årsagen til at jeg ikke har svaret dig før nu, er at jeg umuligt kan besvare
alle de off-topic-beskeder der kommer ind... Det er faktisk ligesom en hel
skov af børne-hænder, der rækker ud efter mig og allesammen vil have at jeg
besvarer dem med deres "logiske indlæg" :-)

Derudover tror jeg at jeg dør af grin hvis vi bliver ved meget længere :-)

Jeg har derudover ikke tænkt mig at kigge tilbage og besvare dig i det
indlæg du tilsynedeladende hentyder til. Jeg kan jo kun gøre én ting ad
gangen, du ved... Det bliver ikke bedre end dette... Beklager hvis du ikke
er tilfreds... Alle begår fejl. Jeg kan ikke gøre det bedre end det er. Det
er sandheden.

Og nu vil jeg jo så gerne takke de personer endnu engang som har været
on-topic og hjulpet mig (fagligt)... Jeg tvivler nemlig på at der kommer
flere on-topic beskeder i tråden.

Derudover vil jeg gerne afslutte denne tråd på fornuftig vis, så derfor
besvarer jeg ikke flere indlæg i denne tråd.... Heller ikke selvom de
tildels evt. skulle være on-topic. Og jeg følger kun gruppen én dag, højst 2
mere da jeg i forvejen har nok at se til...

Sidst men ikke mindst: GOD JUL TIL ALLE!
(og jeg mener faktisk alle...)

mvh.
Martin Jørgensen

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Derfor citerede jeg det vigtigste.

Men dete r i orden at du ike vil svare på det.

I lige måde så.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Lige som alle andre har al' mulig ret til at skrive deres svar...
Du får ikke specielle rettigheder af at starte en tråd !

Megalomani ?

Du må da grine godt af dig selv så !

Det er vist dig der har problemer med paradoksale ytringer.

Men jeg vil da ikke nøjes med at antyde... Personligt mener jeg at din
adfærd klassificerer dig som idiot.

--
Venlig hilsen,
Søren

Du bliver ved med at demonstrere en for gruppen, sældent set
barnlighed.  At kalde folk idioter er det samme som at udstille sin
egen infantilitet.

Demonstrere tilpas modenhed ?  Hold da helt op med at være barnlig, og
prøv at leve op til det selv, istedet for at svine folk til.

Som jeg skrev til dig : fortsæt bare i den stil, så justerer det sig
selv -  det ser ud til at passe.

Du har brugt usenettet flere år, skriver du -  tænk, det virker dælme
ikke sådan.

Med et ønske til dig om en god jul -   skynd dig at få lavet den
motorstyring, så julestjernen kan dreje begge veje rundt, med en af
dig ønsket hastighed -  så kan du måske, i skæret fra den, sidde og
glæde dig over at der trods alt er nogle derude, der trods alt gider
svare dig, på dine vanvittige udfald.

--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Og til Jan kan jeg kun sige: Ja, du fik ret - også det du skrev i mailen
;-)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

En lille indrømmelse fra min side: Jeg må åbenbart fuldstændigt have
fejl-vurderet dig da jeg forklarede at "Jeg ønsker ikke svar som er
off-topic!".

Hmm. Utroligt at du stadigvæk ikke forstår at jeg ikke ønsker at du besvarer
mine indlæg, med dine konstant-100%-off-topic-indlæg til stor irritation for
mange er jeg vis på... Og jeg har endda skrevet det efterhånden utallige
gange..... hmm.

Tænk på at du ikke kun generer undertegnede med dine indlæg, men også alle
andre som gerne vil være saglige og on-topic, ligesom mig selv, heriblandt
andre nysgerrige som ikke kan vide at du medvirker til at halvdelen af
indlæggene i denne tråd er off-topic.

Hvilket konstruktivt formål mener du selv at alle dine ligegyldige og
off-topic indlæg i denne tråd har haft, andet end selvfølgelig at medvirke
til at andre også åbenbart syntes at det er sjovt at være off-topic og poste
ligegyldige og ukonstruktive, usaglige indlæg istedet for det modsatte?

Jeg er *virkeligt* imponeret over din stædighed og din
"trampen-i-jorden-som-et-lille-barn", da jeg (i modsætning til dig) har
skrevet adskillige indlæg i denne tråd som er on-topic og udelukkende i
stort set hvert eneste indlæg, TYDELIGT opfordrer andre til at være
on-topic, heriblandt dig selv men det er vist gået dig forbi fordi du ikke
forstår ordene, jeg skriver.

Du har endvidere indtil på nuværende tidspunkt, intet positivt bidraget med
kan jeg læse. Du giver mig heller ingen mulighed for i mit svar tilbage til
dig at være on-topic, da det er begrænset hvilke fornuftige ting du kan
finde på at skrive:

Så nu prøver jeg at skrive til dig på et sprog du nok mere er vant til at
forstå: "Er du fars lille frækkert, hva´?". Dikke-dikke-dikke-dik.

"Fars lille laban, hva´?"...  Dikke-dikke-dik (kilder barnet under hagen, så
barnet griner og så det bliver glad og mere medgørligt, istedet for at være
så trodsig hele tiden). LOL :-)

Jeg troede ellers at du på nuværende tidspunkt forstod det: Af hensyn til
denne nyhedsgruppe´s ve og vel, heriblandet for at højne det faglighe
niveau, vil jeg gøre dig opmærksom på at yderligere trodsigheder og
off-topic-indlæg fra din side vil blive fulgt op af en klage til din
udbyder, da du gentagne gange har generet folk her med dine ligegyldige
kommentarer og indlæg og da jeg mener at dine indlæg grænser sig til
netmisbrug (abuse), efterhånden.

Jeg tror vist at jeg har forklaret mig /ganske tydeligt/ nok så du bliver
altså nødt til at forstå mig at jeg må sætte en grænse som hedder at nu
styrer du dig sgu´ lige med at være trodsig og insistere på at ignorere min
opfordring om at du skal være on-topic.

Jeps, jeg bliver bare ved og ved med at fortsætte i samme stil, ved hele
tiden at opfordre folk herinde til at være on-topic!

Så har du ret: Så justerer det sig vist nok af sig selv... Og det virker
sgu´. :-)

Tænk engang: MEN DET ER SÅDAN... Tror du dine tilsvinende insinuering af at
jeg lyver, hjælper dig spor i denne sag?

Så prøv at tænke over ordene jeg skriver til dig, istedet for hele tiden at
ignorere dem som et lille barn der ikke forstår logikken i det jeg skriver:
Tænk derudover på at jeg i modsætning til dig har al mulig ret til at vælge
og vrage og sortere i de indlæg som bliver skrevet til mig og du bliver
derfor ganske enkelt nødt til at acceptere at jeg har en grundlovssikret ret
til at ytre mig som jeg lyster og at jeg som initiativtageren til trådens
emne har stor ret til at styre diskussionen i den, for mig at se, eneste
fornuftige retning: mod ON-TOPIC-diskussionen.

Jeg kan ikke se sagen fra andre sider af. Det er mig komplet umuligt.

Det er overhovedet ikke vanvittigt at opfordre andre til at være saglige og
on-topic.

Det lærer du måske når du bliver ældre.

Det er tværtimod *sund fornuft* og det *eneste logiske* og *rigtige* at gøre
i den konkrete situation. Og kan du SÅ komme væk fra storebrors ´puter,
lille laban :-)

Før man laver projekt samler man informationer. "En julestjerne"??? Det er
nogle sære ideer du har og jeg er sikker på at dine indlæg ville falde i
bedre jord, såfremt du i det mindste forsøgte at være 1% on-topic, men det
kan du vist ikke kan jeg læse. Det er måske fuldstændigt umuligt for dig at
forstå? I så fald vil din modtager modtage en klage af mig.

Projektet bliver ikke lavet før i januar, men det kommer an på så mange ting
som du ikke behøver at vide noget omkring og det er irrelevant for emnet jeg
lægger op til diskussion omkring, herunder fylder det alt for meget at blive
ved og ved med at skrive off-topic-svar tilbage til folk som dig, som
insisterer på at føre off-topic-debatter i gruppen.

mvh.
Martin Jørgensen

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Ahah - så det mener du ?

Såehh - jeg foreslog dig da ellers at fortsætte med stilen, da jeg
mente at du nok selv ville sørge for at folk ikke gad svare dig - qua
den bunke møg du kan hælde ud, hvis folk skriver noget der ikke lige
passer i dit kram

Jeg gentager gerne : Du udstiller kun dig selv.

Værsgo.

Ihh dog .......  grundlovssikret og det hele ... tsk tsk .....

--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Hold da op, det er lige før jeg bliver nødt til at hive ham op af
filteret igen, det her er da for sjovt :-)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Ja - det bringer minder frem om en fjollet telefonsælger der løber
panden mod en mur, hos en kunde, der ikke vil købe noget ....

Nåehh ja - telefonsælgere... de bliver jo ved med at udstille sig
selv, igen og igen og igen.

--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Hmmm, samt at du ploker alle der er off-topic - der mangler vist lidt
konsekvens der.

"Mirror mirror on the wall, who's the fæhoved of them all ?"

Uden dog at være det selv, skønt ihærdige påstande herom.

Sørgeligt.

På en så usaglig måde ?

Nej, det du søger er, trods dine modsatrettede påstande, en komplet
løsning i form af et diagram - altså vil du ha' andre til at lave dine
"lektier" og trække dig gennem en uddannelse du åbenbart ikke helt formår
på egen hånd.

Det bliver vist til mange klager så ?

Om du er blevet smidt ud fra studiet ?

Nå, her skal du alligevel få den løsning jeg oprindelig ville have givet
dig, før jeg så hvor barnagtigt du fører dig frem, selv om det er
beklageligt at folk får deres uddannelse uden selvstændig viden.

Du skriver jo konstant om hvor moden du er, så det må være en smal sag for
dig, at finde enten Elektors sommernumre fra halvfjerdserne eller Elektors
bog "300 circuits", hvor der er et simpelt kredsløb med en eller to OP-
AMP's der kan præcis det du ønsker.

Hvis du ikke havde teet dig så utroligt dårligt (den opførsel er ikke set
her i gruppen i _årevis_) havde jeg endda scannet kredsløbet til dig, men
spørg om jeg gider nu.

Og nu hvor du har stadfæstet din grundlovssikrede ret til at være et
fjols, hvad så med den lige så grundlovssikrede ret alle andre har til at
udtrykke sig ??
Som du måske ved skriver grundloven "Censur kan ingensinde genindføres" !

Til alle andre:
Jeg har skiftet min mailadresse ud i denne post, ene i håb om at det giver
vores lille "geni" hvad kan søger så vi slipper for yderligere udgydelser
fra ham - uanset hvor underholdende hans selvmodsigelser er.

--
Søren
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Det tror jeg Søren har. Jeg er ingen af delene.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Hej Martin

Jeg ville meget gerne hjælpe dig, men dine spørgsmål fortalte mig, at
din viden på området lå på et forholdsvis lavt niveau.

Nu hvor jeg har fulgt med i mudderkastningen, syntes jeg lige, at jeg
ville komme dig til undsætning.
Det er ikke så svært(når man kan), at bygge en simpel
spændingsregulering, men jeg har en fornemmelse af, at du skal bruge
3-4Amp og det kræver en forstærker til din regulering.
Ser du, så begynder det, at blive lidt kompliceret, at "bare" levere et
diagram, med tilhørende forklaring.

Det vil du snart opdage.

Vejen frem er læsning, bøgerne finder du på biblioteket på dansk,
engelsk og tysk, så bare gå i gang

Jeg vil anbefale dig en tur på biblioteket og der låner du "Elektronik
for alle" et værk i tre bind.
http://bibliotek.dk/vis.php jeg tror det er her.
Det fordyber sig i elektronikken på begynderneveau og er skrevet i et
sprog vi lærte i første klasse, så der kan alle være med.
Inden du kommer ret langt, har du bygget din første strømforsyning og
til sidst lærer du lidt om digital teknik, det skal du bruge hvis du vil
have gang i en stepmotor.

http://hjem.get2net.dk/hkj/MiscEl.zip

Med ovenstående adresse kan du hente et program, der kan hjælpe dig med
bl.a.. at bygge en simpel strømforsyning, beregne modstande og
kapaciteter og meget mere.

Rigtig god fornøjelse.

Ejvind Andersen
Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

Det gør du bedst bedst ved at være on-topic.

Hvad med en NPN/PNP-transistor som styres af udgangsspændingen fra en IC som
leverer signalet?

Ja, men jeg har indtil i dag ikke rigtigt set særligt meget af det jeg
efterspørger: diagrammer og svar på motor-spørgsmålene og jeg har faktisk
grundlæggende forstand på at regne på modstande (NTC, LDR og alm.),
kondensatorer, lidt transistorer, impedans, og har kendskab til
digitalteknik men kunne ikke overskue alle de links som der tidligere er
blevet givet til mig og jeg mener ikke at de iht. det efterspurgte har
været specielt relevante. Men blot fordi

Jeg kaster mig selvsagt ikke ud i et projekt, hvor jeg står på bar bund rent
fagligt og forlanger at folk her i gruppen skal komme med en fuldstændig
løsning til mig, men desværre er der måske nogen der har læst mine
spørgsmål på den måde og det har ikke været meningen og jeg kan ikke se
hvordan jeg /overhovedet/ på nogen måde skulle kunne undgå det, da jeg selv
mener at mine spørgsmål var formuleret rimeligt afklaret og præcist.

Misforstå mig ikke, men svarene her i gruppen har ikke været specielt
relevante (indtil i dag), selvom jeg ellers troede at spørgsmålet var
skrevet på almindeligt forståeligt dansk og så foreslår du selv (det er
ikke min skyld at svarene ikke bliver besvaret og at jeg får
mudderkastningsindlæg tilbage) følgende:

1) Jeg har ikke lavet noget elektronik i et par år siden min HTX-tid, men
jeg kigger efter noget jeg kan bruge på biblioteket ved lejlighed.

2) Jeg har for et par år siden bygget, konstrueret og dimensioneret alle
komponenter på en batteri-lader med kondensatorer, modstande, transistorer
m.m. (med hjælp) og har lavet diagrammer med indgåelse af IC-kredse som
f.eks. 4040, LM324, 4801, 40106, 40192, 4520 og måske også andre jeg ikke
har datablad på og ikke kan huske.

3) Det betyder at jeg ikke skal helt tilbage til "adam og eva", hvorfor jeg
ellers havde troet at svarene jeg ville få i her i gruppen, var af noget
højere standard. Jeg syntes at standarden for svar i denne tråd er for lav!
Dette er ikke en kritik af dig:

Der er åbenbart, her i gruppen folk, som ikke kan læse hvad jeg skriver og
som tror at jeg ikke har forstand på elektronik, overhovedet, og den
antagelse kan jeg ikke se hvad den bygger på medmindre det er konsekvensen
af at en vis person begyndte at udøve decideret mudderkastning på baggrund
af at jeg skrev at jeg ikke anså svaret til 3.mand for specielt relevant.

Derudover har jeg i detaljer forklaret at jeg ikke kunne overskue alle
linksene + at mange af linksene i henhold til det efterspurgte var aldeles
urelevante! Det er IKKE mudderkastning fra min side, men gav anledning til
nogle latterlige svar fra 3.mand, som er aldeles off-topic og som gruppen
var bedst tjent med uden. Til rette vedkommende syntes jeg han bør læse
lidt mere om netikette, for han tilsynedeladende misforstået noget helt
grundlæggende i den debat her og sin egen rolle også.

Mange tak for et seriøst svar. Dit svar kunne måske tænkes anvendt som
skabelon for de herinde som i denne tråd er off-topic og som bygger deres
indlæg på grundløse formodninger om at undertegnede f.eks. mangler
grundlæggende forståelse for visse områder og grundløse antagelser om at
vedkommende tror at jeg forlanger en komplet løsning serveret på et
sølvfad? Sidstnævnte er IKKE tilfældet! Ligeledes har jeg ALDRIG antaget at
gruppen "er en gavebod", som en eller anden (idiot) har skrevet hvorfor jeg
blev nødt til at plonke vedkommende.

Jeg kan ikke se hvorfor det skal være så besværligt at besvare nogle (for
inkarnerede) forholdsvist simple spørgsmål om el-motor-styringer, men af
frygt for yderligere mudderkastning skal spørgsmålet ikke besvares da mit
kill-filter så vil få flere personer indplaceret pga. den lave
svar-kvalitet jeg hidtil har bemærket at jeg har fået her i gruppen.

Læs f.eks. om netikette på www.usenet.dk og jeg troede faktisk at off-topic
mudderkastningen var færdig men der tog jeg tilsyneladende fejl.

mvh.
Martin Jørgensen

Re: motorstyrings-hjælp ønskes...

????????
IC som

En rigtig god ide, især hvis transistorerne skal styre Gaten på en Power
MOSFET og IC'en er en PWM. (puls brede modulator)
et

http://www.4qdtec.com/pwm-01.html#heat
Med dette udlæg kan du styre en DC motor og der skulle være hvad du
efterlyser.

grøn.

er

Med ovenstående viden burde det ikke være så svært, at bygge en simpel
variabel spændingsforsyning.

er
værk i tre bind.

et
og
vil

Det burde hører ind under din korttidshukommelse, så det lyder ikke så
godt, at du allerede har glemt det.

alle
transistorer
som
ikke

En 4801 kender jeg ikke, de andre indgår i min samling.

Hvad tegner du diagrammer i??
hvorfor jeg
noget
lav!

Tak!

skriver og
konsekvensen
baggrund
relevant.

Det affødes helt af den måde du selv udformer dine spørgsmål på. For
dine spørgsmål afspejler ikke den viden du nu lægger for dagen.
aldeles
til
gruppen

Nu syntes jeg ikke, at du er helt rimelig.

En sender dig nogle link, som kan bruges i flere forskellige sammenhæng,
for dine spørgsmål i starten af denne tråd, er ikke helt så
fyldestgørende og målrettet, som du selv mente, og der er så frit valg
på alle hylder, så det er kun et spørgsmål om tid, før du har styr på
tingene.

med

Jeg syntes også, at det er bedre at "tale" sammen end, at råbe efter
hinanden.

Dine spørgsmål blev besvaret som følger:

Svarene kunne ikke på daværende tidspunkt ikke være anderledes.

Jeg håber at du kommer videre og får lavet dig en strømforsyning, til
dit projekt.

Ejvind Andersen