Motorregulering / lysdæmper styret af 0-10 V

Hej NG

Jeg mangler en motorregulering / lysdæmper der kan styres ved hjælp af en
fremmed styrespændning på 0-10 V eller deromkring.
Er der nogen der kan hjælpe med et diagram / link til sådan en.

Jeg skal bruge den til at ændre hastighed på en blæser. En almindelig
triacregulering virker fint, men de styres jo normalt med et potentiometer.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Bjarne Rimdal

Re: Motorregulering / lysdæmper styret af 0-10 V

Hvis du vil ha' en byggesæt har Velleman flere bl.a. K8064 som kan klare
750W
Der er også K8007, ligeledes fra Velleman, den er godt nok ved at udgå, men
kan vist stadig fåes de fleste steder.

Hvis du selv vil konstruere noget selv kan jeg anbefale et kig på kredsen
U2008.

Mvh
GK

Site Timeline