motorregulering

Hvad skal man bruge for nemmest at kunne regulere en 230VAC motors
omdrejninger?

Re: motorregulering

Viden om hvad slags motor det er, da det bestemmer hvilken type regulering
der anvends. Valget står mellem lysdæmpere eller frekvensomformere.

Re: motorregulering

Hvordan finder jeg ud af hvilken slags motor det er?

Re: motorregulering

En frekvensomformer.

Re: motorregulering

Det vil ikke hjælpe hvis det er en motor ala boremaskine/støvsugertypen der
skal reguleres. Dvs. en seriemotor. Selvom den normalt gives vekselstrøm kan
den sagtens køre på 230 v jævnstrøm hvis det skal være.

Mvh
Morten

Re: motorregulering
der
kan

Hvordan finder jeg ud af hvilken slags motor det er?

Re: motorregulering

Se fx. om den har "kul".

--
Venlig hilsen,