Motorola V3 opladning + batteri

Hej NG

Jeg har en Motorola V3 der ikke vil lades op via USB kablet til en laptop...
Så købte jeg en orginal oplader med mini-USB stik, men stadig uden resultat.

Jeg kan ikke måle noget på batteriets 4 terminaler - hverken spænding el.
gennemgang ( det ligger i  Kohm´s  området ).

Der er vel vibrator i Batteriet ?

Er der nogen der ved hvilke terminaler der er hvad ? Der står - og + i
siderne på stikket på det 3,6V batteri.

Jeg har pillet batteriet ud og sat laderen i telefonen, i håb om at kunne
måle en spænding på nogen af de 4 terminaler på telefonen, men der er ingen
spænding... nok fordi den forventer at " føle " batterietes tilstand inden
den pøser strøm på batteriet.

Så jeg håber nogen kan hjælpe med et pin out på batteri el. telefonen, da
den har virket mens den blev ladet op inden den gik helt flad, men nu er den
total død ( suk ).

Mvh.

Esben

Re: Motorola V3 opladning + batteri
Et par input:

Hvis dit batteri er 'deep discharged' som det lyder til på dit indlæg så
skal du vente et stykke tid før der bliver ladet så meget på batteriet at
spændingen på batteriet bliver høj nok til at elektronikken i telefonen kan
starte op. Prøv at lade laderen sidde i ½ - 1 time og se om det hjælper.

Hvis ikke det hjælper så kan det se ud som om ladekredsløbet i din telefon
er dødt, det kan du prøve at verificere ved at lade direkte på batteriet.
For at gøre det skal du bruge en DC strømforsyning med strømbegrænser.
Juster spændingen til ca. 3.8 Volt og sæt strømbegrænseren til
batterikapaciteten (eller 500 mA) og lad på batteriet i en halv times tid.
Denne procedure vil ikke lade dit batteri til maksimal kapacitet, men kun
nok til at telefonen skulle kunne tænde

Hvis telefonen nu kan tænde ser det ud til at ladekredsløbet er dødt i din
telefon.

/Niels

Re: Motorola V3 opladning + batteri
Det var jo også min tanke at jeg vil puste liv i batteriet.... men på hvilke
terminaler ?
Der  er fire terminaler på batteriet, og vibratoren får vel input på en af
dem!

Så mit spørgsmål lyder: Hvilke 2 terminaler er + og - på dette Motorola
batteri.

Re: Motorola V3 opladning + batteri
Jeg tror ikke at der gemmer sig en vibrator i din batteripakke.

Jeg har ikke lige et Motorola batteri ved hånden, men et GÆT vil være at de
to yderterminaler er + og -, de resterende terminaler benyttes så til
batterigenkendelse og eller måling af batteritemperatur.

Re: Motorola V3 opladning + batteri
Du har ret Niels...

Det er d yderste terminaler, og nu hvor tålmodigheden har sænket sig over
mig.... kom der liv i batteriet. Det er telefonens ladefunktion der er def.

Mvh.

Esben