Motor styret spjæld

Jeg skal have lavet et kredsløb der kan styre åbning og lukning af et
spjæld. Spjældet skal kan åbnes trinløst fra 0 til 100 %.
Jeg havde forestillet mig noget med at multiturn potmeter, hvor man kan måle
spændingen i forhold til åbningen.
Er det muligt at måle spændning direkte på lydkortet???

Måske er der nogen der kender noget software (gerne i Linux) der kan klarer
en sådan styring.

Martin

Re: Motor styret spjæld

måle

Hvis spjældet ikke er for stort, så vil en servo til model brug måske kunne
klare det. Sådan en styres af pulser, pulslængden bestemmer positionen og du
kan købe (eller lave) billige styringer der kan tilsluttes serial porten på
en PC.

Du kan se en servo her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/4615.htm

Site Timeline