motor

Hej NG

Jeg har en motor som både kan 380 og 220, men jeg ved ikke hvordan den skal
tilsluttes hvis den skal have 220 volt.

håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg poater et billede i binaer, så i
kan se hvad jeg snakker om.

Michael

Re: motor

skal

prøv dk.teknik.el istedetfor..

/peter

Re: motor
Så skal der sikkert en kondensator til at udgøre en fase.
Hvad står der på typeskiltet.

--
Automatik-Mekaniker
            Calle..

Re: motor

På billedet er den 3 fasede motor koblet i trekant kobling dvs net
spændningen ligger over viklingerne, hvad står der på mærke skiltet/pladen?
Står der Y 400V/380V og trekant  220 V ? hvis der gør det betyder det at
viklinger er beregnet til ca 220-250V, dvs at den skal kobles i Y ved drift
på 3x400V og trekant ved 3x220V.
Faserne forbindes til U1 V1 W1
Hvis du vil have motoren Y koblet skal laskerne flyttes så de forbinder W2
U2 V2

Hvis du skal køre enfaset drift ( F+N) skal du have en drift kondensator med
i opstillingen, og benytte fx Steinmetz kobling med ca 7uf per 100W motor
effekt.
Prøv at sende komplet afskrift af mærkeskilt-plade.
--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Jep, uden korrekt aflæsning af mærkepladen er det ikke nemt at hjælpe. Et
billede er nok det bedste
--
  Calle.

Site Timeline