MOSFET problem

Hej NG

jeg har et lille problem med en opstiling jeg har lavet,
i hoved træk består opstilingen af en PIC16f84 og 4 stk
BUZ11 ( N-CHANNEL 50V -0.03ohm - 30A i TO220 power mosfet)
en PIC udgangen forbindet direkte til gaten på en mosfet'en med en pulldown
modstand på 100K til gnd.

Fra en ekstern strømforsyning på 5volt føres + gennem en 1 ohm 9 W modstand
ned gennem den ene vikling på en stepmotor og videre ned gennem Drain på
mosfet'en og der burde løbe en strøm på ca 2.Amp, men af en eller anden
grund lukker mosfet'en ikke helt op hvorved den bliver varm og jeg får ikke
den ønskede strøm til at løbe gennem stepmotoren.

det der undre mig er at jeg før brugte en anden stepmotor på 12 volt, og
derfor også en ekstern strømforsyning på 12v, der var der ikke nogen
problem med af få mosfet'en til at lukke helt op, selv om gaten kun fil 4.5
volt

se i øvrigt her  ( formodstandene på 1 Ohm og stepmotoren er ikke tegnet på)

http://hjem.get2net.dk/f-s-f/stepmotorcontroler.jpg
/Carsten

Re: MOSFET problem
Den Tue, 20 Apr 2004 21:54:29 +0200. skrev Carsten:

<snip>
Hejsa

Jeg kan ikke hjælpe dig mes subj; men tør man spørge om hvad dit
diagramtegningsprogram for Linux hedder???

Med venlig hilsen

Christian Treldal

Re: MOSFET problem

det er så men et Windows baseret program jeg køre under wine, med de
problemer det nu giver !
/Carsten

Site Timeline