Montering af ledning til sensore TO-92

Hej,

Nogen der har nogle fif til hvordan man nemt (hurtigt) montere ledning
på TO-92 chips ?  (Det drejer sig om DS18B20 temperatur sensors)

Indtil videre har jeg afisoleret alle ledede, loddet dem på de 3 pins,
sat krympeplast på hver leder, og så krympeplast udenover hele samlingen.

Men det bliver hurtigt meget tidskrævende, og bare 10 sensore tager nemt
2 timer.

Jeg har søgt efter færdig lavede sensors, men de billigste jeg har
kunnet finde er 25kr dyere inkl indregnet arbejdsløn, og der vil jeg
stadig skulle skifte stik.

Jeg har kigget på nogle "lodde muffer", men ikke rigtigt fundet en
leverandør af dem, hvor de kan krympe til 0.5mm og ikke koster 2kr+/stykket.

/Jan

Re: Montering af ledning til sensore TO-92

Hvorfor ikek kun krympeflx på de 2 yderste ledere, når du alligevel
sætter flex over det hele.

5 i timen ?
Du skal arbejde effektivt og ikke tage 12 minutter per styk......

Hvor mange skal du da have lavet ?

Re: Montering af ledning til sensore TO-92

Hej Jan

Ting tager tid. Med masser af øvelse tager ting lidt mindre
tid.
Du er omhyggelig. Så tager det mindre tid senere.
Når der _ikke_ skal findes sjuskefejl under krympeflæsket.

Spøg til side. Gode råd herfra:
En lille skruestik/"tredje hånd" til at holde DS18B20.
En stor pincet (Min er 15cm lang, 3mm bred spids) til at
holde ledningerne med,
så man ikke brænder nallerne når man lodder. En pincet
trykker ikke så hårdt som
en tang, så isoleringen skades derfor ikke så ofte.
Afisolere og fortinne ledningerne "på samlebånd".
Godt værktøj og godt arbejdslys.

/Bo.

Site Timeline