Monostabil multivibrator "uden brug" af kondensator?

Hej alle, jeg sidder og roder med et digitalt kredsløb der giver mig et
clock-output og en (synkron) puls en gang imellem der er N clock-pulser
lang. Nu har jeg brug for at pulsen kun er enten en halv eller en hel
clock-puls langt, men da clock-frekvensen varierer vil jeg gerne gøre
det uden kondensatorer.

Jeg tror godt at jeg kan fuske et eller andet sammen ad-hoc, men findes
der ikke en minimal-løsning på et sådant relativt simpelt problem?

Med venlig hilsen Preben

Re: Monostabil multivibrator "uden brug" af kondensator?
Hej Preben,

Hvis jeg har forstået det ret (?) kan du vel bare bruge en SR-flip-flop.
Set når pulsen starter og reset med clock'en (en halv eller hel clock
afhænger af hvilken flanke du bruger).

--
Venlig hilsen,
Søren

Hva med å bruke en spole istedet for. Du må ha en slags styrekrets som
setter spenning over spola. (i serie med en motstand). I løpet av kun kort
tid vil spenninga over spola bli ca 0 volt igjen. Det er bare en idè jeg
fikk.

Site Timeline