Modulering af laser lys, hvordan? - Page 3

Re: Modulering af laser lys, hvordan?

dig et
lys,

Det jeg mente var at bruge laseren ligesom en pulsradar.

Mvh
//zigge

Re: Modulering af laser lys, hvordan?
Hej Preben,

Det burde nu virke - En bærefrekvens der samtidig aftappes og sendes
sammen med retursignalet ind i en BFO, så kan du trække AF'en ud.

--
Venlig hilsen,
Søren

Ved at regne lidt på forskellen i puls-vidden, lad os sige ruden bevæger
+-0,5mm og lysets hastighed er 3e8 m/s

max forskel = (1e-3mm) / (3e8 m/s) = ca. 3e-12 s = 3 ps

En forskel i pulsvidden på 3 picosekunder, er det noget der er helt let at
detektere, (det skal lige siges at jeg kun har almindelig hobby elektronik
til rådighed)??

Mvh Thomas

Site Timeline