Modtagelse af VMS (Vessel Monitoring System) fra inmarsat

Jeg har i et stykke tid eksperimenteret med modtagelse af AIS (Automatic
Identification System). Det er et system der bliver brugt til at sende
information mellem stører skibe via VHF. Men da det nu er blevet lidt
kedeligt, synes jeg det kunne være interesant at modtage VMS signaler fra
Inmarsat. VMS er et system der hovedsagligt bliver brugt på fiskeskibe. På
skibet sider der en boks med en gps og en sender. Positions data'en bliver
så sendt ca. en gang i timen til en land station via satellit, som så sender
data'en til brugerne. Måske er der nogen af jeg der kan hjælpe med dette
projekt eller kender nogle gode sider til folk der har lavet lignende
projekter. Alle gode idéer er velkomne.

Re: Modtagelse af VMS (Vessel Monitoring System) fra inmarsat

Hvad er det du helt bestemt vil ?

Modtage possitionerne fra alle de skibe der sejler med fiskeri overvågning?
Da det kun er fiskeri overvågningen der sender denne possition, en alm
betalt er ikke programmeret til dette.

Kasper

Re: Modtagelse af VMS (Vessel Monitoring System) fra inmarsat

Det jeg helt bestemt vil er at modtage signalerne når de bliver sendt fra
satelliten og derefter dekode signalerne

Re: Modtagelse af VMS (Vessel Monitoring System) fra inmarsat
Jeg har nu oprettet en yahoo group kun til dette formål.  Her er adressen
http://groups.yahoo.com/group/vms_group