Modtagelse af DAB kanaler

Er jeg den eneste som ikke oplever DAB radio som en ubetinget succes?
Jeg tilkendegiver gerne at jeg kF8%bte en billig lille Zonosound radio,
men E6%rlig talt, sE5% duer den heller ikke til ret meget.

Den fF8%rste jeg fik med hjem kunne overhovedet modtag en DAB signal,
heller ved manuel indstilling pE5% den rigtig lokale frekvens. Jeg fik
den byttede til en anden, som heller ikke kunne autotune, men til
gengE6%ld godt kunne fange et par kanaler med manual indstillinger pE5%
den lokale frekvens. Jeg kan nu modtage 4-5 kanaler, de resterende er
"not available".

Jeg bor i F8%vrigt i en landets stF8%rre byer, sE5% jeg havde ikke regnede
med at der skulle vE6%re problemer med DAB dE6%kning.

Er der andre der har lignende erfaringer?

Re: Modtagelse af DAB kanaler

Hvad har Din forhandler fortalt Dig ?

-og nej, her hvor jeg holder til er det ikke noget, der virker :-)

Bo //

Re: Modtagelse af DAB kanaler

-Cut-

Det er ikke DAB radio der fejler noget, men dine informationer om
systemet.

Re: Modtagelse af DAB kanaler

Er du sikker på at den antenne du har sat op, er velegnet til DAB?

Hvor bor du?

MVh. Uffe Ravn

Re: Modtagelse af DAB kanaler
Jeg bruger skam bare den antenne som sidder pE5% radioen. Jeg bor i
Aalborg.

Re: Modtagelse af DAB kanaler

Kan du modtage FM i god kvalitet på en teleskopantenne ?

Re: Modtagelse af DAB kanaler

Jeg har haft problemer med teleskobantenner til DAB, her hvor jeg bor
(Vanløse, Kbh).  En hjemmelavet antenne bestående af to stykker 29cm
ledning sat til henholdsvis skærm og leder plejer at give signalstyrke
på 90%.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
                                                +++ATH

Re: Modtagelse af DAB kanaler
Jeg har ingen problemer med FM pE5% den. Jeg vil prF8%ve at lege lidt med
antennen...