modstande og elektrolytter

Hej !

Kan man serieforbinde elektrolytter ?

Ditto for modstande eks. for at opnå et præcist ohm antal ??

Eller hvordan har forskellelen mellem 1.5K Ohm og 1364 Ohm betydning
i forbindelse med en spændingsregulator ??

Mvh
Frank

Re: modstande og elektrolytter

Du kan downloade her og du har svaret:   MiscEl

M.v.h.

Børge

Re: modstande og elektrolytter

?????????????

Re: modstande og elektrolytter

http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Mvh Max

Re: modstande og elektrolytter

Super TAK !

Samtidig har jeg kigget på prg'et, kan dette kredsløb lade ?
http://www.24244169.dk/lader.jpg

mvh
Frank

Re: modstande og elektrolytter
Ja et blybatteri eller lithium ion og polymer. men kun hvis du justerer
spændingen. Jeg vil ikke anbefale dig at bruge det til nicd eller nimh.

Re: modstande og elektrolytter

Ja. C_res^-1 = C1^-1 + C2^-1 + Cn^-1

Ja. R_res = R1 + R2 + Rn

Det afhænger af opstillingen. Hvilken spændingsregulator og hvor præcis
ønsker du spændingen?

Jesper G. Poulsen