Modstand 8k2, 10W

Er der mon nogen der har ovenstående liggende i en skuffe, eller noget der
kan kombineres til det?
Jeg refunderer porto, plus lidt ølpenge
MvH
Nico

Re: Modstand 8k2, 10W

Hej Nico,

- vil 7500, ohm, 7 W i serie med 470 ohm, lidt mere end 7 watt og en 300
ohm, 2,5 watt, være svedigt nok? Alle modstandene er
trådviklede/spiraliserede.

Hilsen Sven

Re: Modstand 8k2, 10W

Måske du kunne finde et 8-10W varmelegeme til 230V ?

Kasper

Re: Modstand 8k2, 10W

Kan fåes fra ny til 7.14 kr. hos El-supply (8.2 K 11W). Se
http://el-supply.dk/?Gid59%&VNr08%1482 Der kommer jo desværre lidt
forsendelse på.

C. Nielsen

Re: Modstand 8k2, 10W

Dem havde jeg ikke set før. Tak skal du have.
Så kan man tage en 10K / 10W med køleplade, og sætte 47K / 1 W parallelt. Så
får man 8K25. Lige i øjet.

Re: Modstand 8k2, 10W

47K modstanden bør nok være 2 watt, der afsættes 17% af effekten i den.

Du kunne også overveje 10 stk 82K/1W i parallel, hvis der er plads.
--
/Infinity

Re: Modstand 8k2, 10W

Øhh - hvorfor ikke bare købe den 8K2 11W - jeg har linket til ?.
C. Nielsen.

Re: Modstand 8k2, 10W

Jeg kan godt lidt at skrue dem fast, og få lidt ekstra køling. Og der er
ikke mine egne penge :-)
Spøg til side; det skal kunne køre i døgndrift, hvis galt skulle være.

Re: Modstand 8k2, 10W
--snip--
Så kan du bruge denne her:
http://el-supply.dk/?Gid61%&VNr10%3482

Den er da til at skrue fast, og kan endda klare 25W. Pris - 22Kr.

C. Nielsen

Re: Modstand 8k2, 10W

Jeg har købt et par 10W modstande af samme type. De kom idag, så problemet
er løst
Tak for hjælpen allesammen

Nico

Re: Modstand 8k2, 10W

[cuttet]

 Hvis der er plads er det en fordel med 10 modstand, idet der kan komme mere
luft til, varmen spredes over et større område.
Og hvis effekten er større end forventet vil det sandsynligvis kun være en
af de 10 modstande der står af og den samlede impedans stiger dermed og
effekten reguleres ned!
Og endelig er der statistisk større sandsynlighed for at ramme 8K2 ved 10
stk 82K +/-5% end ved 1 stk 8K2 +/- 5%

/Infinity

Re: Modstand 8k2, 10W

Hvis det er fra 10 _forskellige_ batches, så ja, ellers nej.
Hvis du har 10 modstande liggende som du ved er fra samme batch,
så prøv at måle på dem.
Du vil finde at de ligger meget tæt på hinanden.
Derimod vil der ofte være forskel fra batch til batch.

Det du mangler i din betragtning er at fordelingskurven for de enkelte
batches er meget snæver.
Fordelingskurverne for flere batches er normalt ikke samenfaldende, dog
ligger de indenfor toleranceområdet.

--
Uffe Bærentsen

Re: Modstand 8k2, 10W

Lige præcist. Og det er til tider interessant at simulere på, idet reele
data normalt ikke er tilgængelige fra fabrikanterne..

Bo //

Re: Modstand 8k2, 10W

OK Så blev jeg så klog!
--