Modpart til batteriholder ?

Hej Jeg har et apparat med 4 penlightbatterier, som jeg gerne ville kunne strømforsyne externt. Jeg kunne således godt bruge noget i retning af et dummybatteri som man kan lodde ledninger på og sætte i batteriholderen. Jeg kan dog ikke lige komme i tanker om at jeg har set et sådant nogen steder . . kan nogen hjælpe ?

Mvh Lars Sch-M

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?Lars_Schaumburg

Hej Lars Har du ikke mulighed for at montere et stik i dit apparat, de findes med afbryder, således at du afbryder forbindelsen til de indbyggede batterier når du sætter stikket i fra en omformer. v.h. Poul

Reply to
Poul R. Thomsen

Well - det er netop det jeg forsøger at undgå :-)

Mvh Lars

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?Lars_Schaumburg

Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX skriver:

For +20 år siden lavede jeg sådanne, to stykker rundstok, et par stykker blik og lidt ledning.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Hej Lars,

Hvis det kun er til midlertidig brug, så lad de udbrændte celler sidde i og lav et "mellemlæg" af en stump dobbeltsidet print, som du kan klemme ned mellem et par poler. Fortin hele fladen og lod plus og minus på hver sin side - og vend det rigtigt :)

Til mere permanent brug kan cellerne udskiftes med nogle metalstænger (evt. med krympefleks om) stadig med printstumpen som forsyningskontakt.

--
Venlig hilsen,
Søren