Modpart til batteriholder ?

Jeg har et apparat med 4 penlightbatterier, som jeg gerne ville kunne
strømforsyne externt. Jeg kunne således godt bruge noget i retning af et
dummybatteri som man kan lodde ledninger på og sætte i batteriholderen.
Jeg kan dog ikke lige komme i tanker om at jeg har set et sådant nogen
steder . . kan nogen hjælpe ?

Mvh Lars Sch-M

Re: Modpart til batteriholder ?
Hej Lars
Har du ikke mulighed for at montere et stik i dit apparat, de findes med
afbryder, således at du afbryder forbindelsen til de indbyggede batterier
når du sætter stikket i fra en omformer.
v.h. Poul

Re: Modpart til batteriholder ?

Well - det er netop det jeg forsøger at undgå :-)

Mvh Lars

Re: Modpart til batteriholder ?

For +20 år siden lavede jeg sådanne, to stykker rundstok, et par stykker
blik og lidt ledning.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Modpart til batteriholder ?
Hej Lars,

Hvis det kun er til midlertidig brug, så lad de udbrændte celler sidde i
og lav et "mellemlæg" af en stump dobbeltsidet print, som du kan klemme
ned mellem et par poler. Fortin hele fladen og lod plus og minus på hver
sin side - og vend det rigtigt :)

Til mere permanent brug kan cellerne udskiftes med nogle metalstænger
(evt. med krympefleks om) stadig med printstumpen som forsyningskontakt.

--
Venlig hilsen,
Søren