Modificere Composite-in på lille 5" sor t/hvid TV

Hej Gruppe.

Jeg er ved at lave en lille projekt med et lille 5" Sort/hvid TV fra
Lumatron.

Jeg har brug for et composite video input, da tuneren ikke er til meget
sjov :-O

TV'et baserer sig på en kreds der hedder CD5151 (eller KA2915, samme kreds)

Jeg har fuldt diagram over TV'et, og har også fundet en guide til
hvordan at man laver et composite video input på TV'et.

En guide på Youtube der beskriver det:

http://www.youtube.com/watch?v=7LfRfeyuF0c

Det virker imidlertidig ikke helt som tiltænkt.

Hvis jeg lader Pin5 på kredsen video out) være tilsluttet og smider et
composite signal ind oveni, så er billedet sådan set fint, men jeg har
sne oven i videosignalet, da den blander det sammen.

Hvis jeg skærer printbanen og afbryder ben 5 på kredsen, og sætter
videosignalet ind umiddelbart efter, så er der skam billede, men det er
meget grynet, og jeg har tilbageløbsstriber over hele skærmen.

Er der nogen her der har rodet med noget lignende, og kan komme med et
indspark ?

Et diagram der passer nogenlunde med TV'et kan ses her:

http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/350000-374999/350573-sp-01-en-Portable_Black_White_TV_silber.pdf

// Per.

Re: Modificere Composite-in på lille 5" sort/hvid TV

Prøv at måle DC spændingen mens ben 5 er tilsluttet. Det kan være der kommer
en DC forspænding ud af ben 5 som du mister når du afbryder. Hvis det er
tilfældet, kan en passende pull-up modstand til plus sikkert løse det.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Modificere Composite-in på lille 5" sort/hvid TV

Godt forslag, det kunne meget vel være problemet. Jeg forsøgte mig
ellers med en kondensator i signalvejen, men det gør jo ingen forskel
hvis der er et DC-offset, der er skyld i at signalet ligger alt for højt.

Jeg kigger på det.

// Per.

Re: Modificere Composite-in på lille 5" sort/hvid TV

Det kunne også være et dc-offset på dit signal der er synderen, eller
signalet fra din kilde ikke har samme amplitude som ud af ben 5.

pin 5 målinger:

Sort / blanking niveau = xx Vdc
Hvid niveau = xx Vdc

dit signals samme specs når det er sat i kredsløbet:

Sort / blanking niveau = xx Vdc
Hvid niveau = xx Vdc

/Jan

Site Timeline