Mobiltelefon Styring

Hej NG

Jeg har et sommer hus hvor jeg godt kune tænke mig og få varmen til at
tænde når jeg ringede til en mobiltelefon der lå i huset, er der en
der kender et sted hvor man kan købe sådan en lille styrring eller
måske endnu bedre et sted hvor man kan købe det som bygge sæt!

Det eneste de skal kunne er at trække et relæ hvor der så er koblet
bare 1 radiator på så max 2300W

Hilsen Dan

Re: Mobiltelefon Styring

Solar sælger den slags... Hvis du ikke selv kan handle hos dem kan du nok
lokke den elektriker, som alligevel skal installere styringen til at skaffe
den hjem.... Mener jeg så den til omkring 3K + moms ( det eneste den skal
have er et Simkort )..

/peter

Re: Mobiltelefon Styring

Hvorfor skal en elektriker dog installere det? Det er vel bare en alm.
elradiator? Og ikke en fast installation.

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Mobiltelefon Styring

nok
skaffe

Fordi det modul jeg omtaler er beregnet for installation i tavlen..

/peter

Re: Mobiltelefon Styring
Det er der jo ingen der siger den SKAL.
--
  Calle.

Re: Mobiltelefon Styring

Hej Dan...
Prøv at kigge hos Conrad i Tyskland - jeg mener bestemt de har noget.
Jeg har også set noget "hjemmebyg" - jeg synes at huske at det var en norsk
side - en eller anden "Ole opfinder" der både lavede raketter, generatorer
af plæneklippere oma. Kan bare ikke huske siden... Måske kan nogen andre ?

Mvh Jørgen

Re: Mobiltelefon Styring

Velleman har et byggesæt som aktivere et relæ når lyset i en mobiltlf.
tændes når den ringer.

Byggesættet er i den såkaldte minikit serie (MK) jeg kan ikke lige huske
nummeret.

Jeg mener du kan se nærmere på vellemans hjæmmeside, mener den hedder
www.velleman.be eller den danske importørs www.helmholt.dk som også kan
oplyse nærmeste forhandler

m.v.h. Mikael

Re: Mobiltelefon Styring
On Sat, 12 Feb 2005 18:23:12 +0100, Mikael Hansen

Ikke for noget men det er da ikke den fedeste løsning ..

Der er straks et par ord der bare popper op her...

Forkert nummer = Varmen tændes.

Henrik

Re: Mobiltelefon Styring
Hej Dan

Jeg har bygget et system, der er beregnet til netop det.
Det skal kobles til en Siemens C35 el. C45-telefon. Kassen er 10x5x4
cm og indeholder lader til mobiltelefonen, relæ (16A 230V) og en
mikroprocessor, der kommunikerer med mobiltelefonen.
Man aktiverer relæet ved at sende en SMS til mobiltelefonen: KODE ON
eller KODE OFF.
Mikroprocessoren sender en SMS retur som bekræftelse.

Der er kun et problem: Det duer ikke at have en almindelig
mobiltelefon liggende tændt i månedsvis med lader på. Det er de jo
ikke designet til og det er ikke pålideligt nok. En af mine
Siemens-telefoner slukkede spontant efter 1 måned (måske fordi der
havde været en kort strømafbrydelse nogle dage forinden, der havde
forstyrret mobiltelefonens ladekredsløb).
Desværre tænder en mobiltelefon ikke igen af sig selv.

Den eneste rigtige måde at løse dette problem (som jeg lige kan se) er
at erstatte mobiltelefonen med et GSM modem uden batteri. Den virker
jo ikke under strømafbrydelse, men tænder af sig selv når strømmen
vender tilbage. Det er heller ikke frygteligt dyrt (ca. 1000 kr), men
dertil kommer komponenterne til styring.

Skriv til mig, hvis du er interesseret i noget af dette, så kan vi
sikker finde ud af noget.

mvh
Nils Emil P. Larsen

PS. Hvis du tilfældigvis bor i Københavnsområdet, viser jeg
ovenstående frem på fredag (18/2-05 ca. 11-14) i S-huset, bygning 101,
DTU, Kgs. Lyngby. Elektronikforeningen på DTU - Polyteknisk Radio
Gruppe - og andre klubber på DTU viser frem ved "S-hus Åbent". Alle er
velkomne og alle har mulighed for at melde sig ind og anvende vores
faciliteter i Polyteknisk Radio Gruppe: www.prg.dtu.dk
--
My reply-address is valid.           www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig.      Redning af døde BIOS'er

Re: Mobiltelefon Styring

Et kig på Elektor Electronics nr 1 og et par numre fremad fra 2002 forklarer
en del om sms og de har en opstilling omkring en Siemens S35. En af
fordelene ved denne mobil er at den kan programeres via AT koder.
Ifølge en af mine bekendte, der udvikler mobiltelefoner, så bliver mobiler
der kun et tændte og ikke bruges nedprioteret af basestationen. Med andre
ord: Det kan tage timer at sende en SMS videre.

Benny

Re: Mobiltelefon Styring
Hej Benny

Tak for henvisningen til Elektor, jeg var ikke klar over denne
artikelserie.

Jeg kender S35 (GSM terminal med serielt interface), men jeg har kig
på de noget billigere løsninger fra www.roundsolutions.com i Tyskland.

Jeg er ikke enig i at mobiltelefonen nedprioriteres af masten. Efter 1
måned (lige før den døde) svarede den stadig på SMS'er inden for
sekunder.

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid.           www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig.      Redning af døde BIOS'er

Re: Mobiltelefon Styring
Hej Dan,

Kig evt. på:
<URL:http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_mm.asp&CatPath=Eq0q64q66q642
&CampPath=&NoCache=2/16/2005%207:21:42%20PM&IsCampaign=N&SelectedWAG15%919
&COSID89%6E3D2553D34D958B2574892F3A74A5248256>

--
Venlig hilsen,
Søren

Du kan købe telestyringer på www.hjemme-alarm.dk