Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

Hej jeg har 2 mixere der har balanceret XLR Udgange..

Jeg vil gerne tilslutte dem begge samtidigt til forstærkeren..

(Den ene mixer kører alle mikrofonerne, den anden cder+LP)

Skal der bygges et filter i mellem, eller hvordan..

Ved en sådanne box kan købes, men tænkte det var billigere selv at bygge..

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

Er der nogen speciel grund til at du ikke vil lade udgangen fra den ene
mikser gå ind i den anden?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??
 Er der nogen speciel grund til at du ikke vil lade udgangen fra den ene

Ja, hverken min Mikrofon mixer (Berringer) eller min Musik mixer (Rodec)
har Balanceret indgange i overskud.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

Med mindre du har et helt specielt setup, og hvis mikserene står lige ved
siden af hinanden ,er det normalt uden de store problemer at køre
ubalanceret imellem dem.
Altså brug en ubalanceret indgang.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

Det er ikke sikkert, at linieudgange er balancerede bare fordi der sidder
XLR stik - selvfølgelig ikke, hvis der er tale om miksere i en prisklasse,
hvor man virkelig skal til mulvarpeskindet.

Den smateste løsning vil være at sætte linieudgangen fra den ene mikser på
en linieindgang på den anden. Det er i øvrigt den løsning, der normalt altid
anvendes. Så har du derved også mulighed for at anvende den ene som gruppe
(f.eks. alle mikrofonerne på én gang) styret af indgangskanalen på den, der
så kommer sidst i kæden.
Karsten H. Jensen
Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

 NE6%h, du skal bare have en mixer mere.

Klaus

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

Kør mixer nummer liniesignal ind på en return på mixer nummer
mikrofonsignal.
Så indstiller du niveau'et på en af de små drejeknapper således at 0 dB på
linie-mixeren er 0 dB på din mic mixer master.
Nu har du alle dine indgange som før, dit liniesignal direkte ind på bussen
lige før masteren på mixer 2 ( Mic ), og kan stadig kvæle dine liniesignaler
på liniemixerens Master...

 - Hvis ikke det er godt nok, kan du købe en brugt Soundcraft 604E med
flight-case af mig til omkring 15K... *SS

Lars / Viborg

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

En nem lille handy løsning ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

 - Jaeh, den vejer vel trods alt stadig lige under 150 kilo... med 19"
netdel og 2 flightcases...

Lars / Viborg...