Mit køleskab larmer!

Jeg har det problem at mit køle/fryse -skab larmer temmelig meget. Det er
blevet værere og værere over det sidste ½ år, men nu er det så slemt at jeg
lukker døren til køkkenet når vi skal sove.

Det står og brummer, og det plejede at hjælpe lige at give det et skub, men
det gør det stortset ikke længere, man skal bruge længere tid på at skubbe
på forskellige sider osv. hvis man skal stoppe brummen, og så kommer den
typisk tilbage indenfor 10 min.

Nogen der kan sige hvad det kan være? - jeg har samtidig lagt mærke til at
det køler ret lang tid hver dag (ca. 90% af tiden), så måske det ligefremt
kan betale sig at købe et nyt?

/Morten

Re: Mit køleskab larmer!
er der en læk et sted så kølemiddelet er fosset ud?

Re: Mit køleskab larmer!

Hmm jeg har ikke observeret noget på gulvet, og det køler da også fint nok

Re: Mit køleskab larmer!

Det er så også en gas, så den ligger ikke på gulvet bagefter :)

Re: Mit køleskab larmer!

Når det kører ca 90% af tiden så er det oftes fordi det mangler
kølemiddel.
Køb et nyt. Alt andet er for dyrt.

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Re: Mit køleskab larmer!

Haløj.!
Nogle af de "nye" skabe kører netop næsten hele tiden,
med en meget lille kompressor. Økonomisk.

Erling

Re: Mit køleskab larmer!

Mangler de så ikke køleeffektreserve under hedebølgerne?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Mit køleskab larmer!

Det gjorde vi vel alle !

Erling

Re: Mit køleskab larmer!
Vel ikke de skabe, der ikke har "underdimensioneret" kompressor.

Er der nogen, der har haft problemer med kulden i varmen?

Leif

Re: Mit køleskab larmer!

Jeg sagde ikke køleskabebe, men "VI"

Re: Mit køleskab larmer!

Som du dog kan sige det ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Mit køleskab larmer!

Ja, en fin sætning :)

Re: Mit køleskab larmer!

Det er nok ikke et elektronik problem, så du kan prøve i dk.teknik.el
gruppen. De ved mere om køleskabe

Bo //

Re: Mit køleskab larmer!

Ret ofte er det fordi det ikke står helt lodret, ja eller vandret om man
vil. Mit køleskab begynder at hyle hvis det står en anelse skævt, og
kompressoren begynder at brumme..

Så er det på tide at købe et nyt, det er slidt op. Især hvis der stadig
kun er omkring de 4-5 grader derinde.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060823134108@smart-tech.dk
Re: Mit køleskab larmer!

Er termostaten gået?

Re: Mit køleskab larmer!

finjuster med 11kg muggert og køb et nyt.
husk at AAAA+ og hvad energimærkningerne ellers hedder ikke kan bruges til
så meget igen.
hvis der er kraftig trafik i køleskabet skal det stadig have en fornuftig
kompressor og ikke en motoriseret cykkepumpe som AAAA+ køleskabene.

Site Timeline