Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

Vi har subj. som har ikke har været brugt i 1-2 år.
Da vi nu tager den frem, for at bruge den som "køkkenTV", er lyden næsten
væk.
Har forsøg med både signal via SCART og video in. Resultatet er det samm:
Hvis man skruer helt op, kan man lige høre hvad de siger, men heller ikke
mere...
Alt andet synes at fungere.
Har I nogen bud på, hvad der kan være sket...

Mvh Jørgen

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

Defekt højttalerenhed, eller hovedtelefonstik.

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd
Hej Klaus...
Du er jo hurtig som sædvanlig ;-)

Glemte at nævne, at problemet også er på hovedtelefonstikket.
Og så selvfølgelig: Kan jeg selv gøre noget ved det?

Mvh Jørgen

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

Trykke mute igen?

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

hvor mange gange har du set en tossekasse hvor muten er aktiv efter
tænd/sluk ?
--
Jan_stevns

pt i flyverskjul :)

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

Rigtig mange gange, heldigvis er de flest af de kasser forlængst smidt ud.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd
Hej!

Altså Jan, visse gamle Philips tossekasser havde mute knappen i øverste
højre (?) hjørne af apparatet i form af en trykknap. Har været ude til
en del gamle mennesker som blev en anelse forbavsede når man trykkede og
vupti, så var der lyd :-)

Meeeeen på "glad"skærme? Nope.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

jow jow -  den der "højttalerafbryder" kan jeg sagtens huske ...

Jeg har til gode at se bare en eneste tossekasse, hvor en mute via
remoten blev husket, og derfor stadig var mutet når man tændte igen

(dermed ikke udelukket de findes - men det er godtnok ikke god stil)

....... griner stadig sin mås i laser over "So ein Ding'"s anmeldelse
af Nokia N8 !
--
Jan_stevns

pt i flyverskjul :)

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd
Hej Jan

Jeg havde engang et tv, det huskede mute funktionen. Og det var
faktisk dejligt for så kunne man lige mute det inden man slukkede
det, og så var det tavst når man tændte det, kun billede ingen larm.
Meget praktisk når det kun blev tændt for at læse TXT-tv.

Max

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen ly d

Defekt mute-kredsløb, eller mute er aktiveret.

// Per.

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen ly d

Eller noget så simpelt, den lyt der sidder i udgangen (måske) af
forstærkeren, har tabt pusten.

Mvh Hauge

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd

Nok ikke sandsynligt hvis den er i stereo. Men har set en lyt i mute-delen
som skabte mute i utide, på nogle HD-recordere.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Mirai fladskærm - næsten ingen lyd
Hej igen...
Mange tak for de seneste bud:
Modellen hedder iøvrigt: DTL-320N100 og for lige at tage "mutediskussionen":
Jeg kan aktivere/deaktivere mute: Resultatet er ingen lyd / lidt lyd...
Har afmonteret bagbeklædningen samt "skærmen", så jeg har fuld adgang til
PSU samt de to print som åbenbart udgør elektronikken.
Der skulle vel ikke være en, som har et diagram liggende?

Mvh Jørgen

Site Timeline