Minus 20V...

Hej gruppe

Er der nogen som kender en smart måde at lave -20V til LCD kontrast. Jeg har
+5V og +15V. Alle 3 spændinger referer til samme GND.

Løsningen må meget gerne være en eller anden smart kreds med lidt perifere
komponenter.

På fohånd tak

Venlig hilsen

Hans

Re: Minus 20V...
har

- 20 ? Det var voldsomt !

maxim-ic.com

Klaus

Re: Minus 20V...
Jeg syntes ikke jeg kan finde nogen som kan lave -20V

Re: Minus 20V...

Er du sikker på du behøver så meget, en max232 kreds kan lave næsten -10 V,
og de kan fåes gratis som sample.

--
mvh/rg. Christian
Re: Minus 20V...

Hans

V,

Re: Minus 20V...

Hvad med op (ned) til - 100 ?

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk11%77&ln =

Re: Minus 20V...
Hej Klaus

Den ser sku ikke så tosset ud, den kunne faktisk være en mulig løsning.
Ellers har jeg muligvis selv fundet på noget som kunne funke. Et AC udtag på
50V som godt nok bruges til noget andet, men som jeg godt kunne låne lidt
af. Spændings reduceret med en Zener diode og reguleret med en LM337. Jeg
vil lige overveje begge løsninger.

Tusind tak for ulejligheden

Venlig hilsen
 Hans

Re: Minus 20V...

Et AC udtag er langt nemmere at arbejde med. Lav enkeltensretning og brug en
zener og en transistor til spændingsregulering.

Klaus

Re: Minus 20V...
Hvor meget strøm skal den kunne levere?

Mvh.
René Kirstein

perifere

Re: Minus 20V...

Aner det ikke.

Re: Minus 20V...
Hej

Bryd ikke hovedet yderligere. Har løst problemet, ved at hente lidt fra en
forsyning som var dedikeret til noget andet og regulere spændingen med en
LM337. Takker for ulejligheden.

Venlig hilsen

Hans

Re: Minus 20V...
Hvis du kan nøjes med -15V 300mA, så kig lidt på den her PT5025 fra ti. Den
fås med flere forskellige footprints, hvoraf de to kan fås som sample. De
vil dog kun sende een af hver slags(pr. bestilling :-).

Jeg bruger den selv til kontrasten på mit display (T6963C), og det fungerer
glimrende...

Håber det kan bruges
--
Søren P Schmidt

snipped-for-privacy@GEDhco.kollegienet.dk
Re: Minus 20V...
Desværre skal det være -20V, guderne skal vide at jeg meget gerne ville
ændre på opstillingen, men lige med hensyn til denne spænding skal det
være -20V.

Den
fungerer

Re: Minus 20V...
Hej Hans

Jeg går ud fra at du ikke skal bruge ret meget strøm, så en mulighed
er en 555 som negativ DC converter med en spændingsdobler på.

Mvh Max

Re: Minus 20V...

har

Du har en vikling? som gir + 15 V, er det ikke mulig å lage -15 V fra denne
, og så spenningsdobble ?

Re: Minus 20V...
Muligvis - jeg vil lige prøve om jeg kan finde på en smart måde at realisere
din ide på.

denne

Re: Minus 20V...
kan du ikke bare bruge en 7660'er (voltage converter)... så kan du få -5 V ud,
som er okay til et LCD display, jeg bruger den selv og den virker udemærket!

/Christian

Re: Minus 20V...
Desværre ikke til dette display, det er lidt pernippen grynet med hensyn til
den negative spænding. Ellers tak for forslaget.

ud,
udemærket!

Re: Minus 20V...
Tak til alle for gode forslag - jeg vil  prøve om jeg kan få et af dem til
at fungere.

Venlig hilsen
Hans

Site Timeline