minijack mikrofoner

Jeg har en mini-jack mikrofon til min pc, som er virkelig dårlig.. på trods
af at den kostede 300 kroner.. signalet er svagt.. der er masser af støj..
Jeg har et par gange lånt en Sony mikrofon af en ven, og den lyder
fantastisk på min computer! så det er altså ikke min lyd-indgang den er gal
med.. En anden kammerat har en mic, som en af hans kamerater har bygget til
ham, og den lyder osse rigtig fedt.. så mit spørgsmål er egentlig: Hvor
finder jeg en god minijack mikrofon, som ikke koster en bondegård? er der
eventuelt nogle specifikationer, som jeg kan gå efter? Jeg vil helst ikke
give mere end et par hundrede..

Re: minijack mikrofoner

Aage.dk

Nej, de halve af dem der laver PC microfoner lyver alligevel.

    Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
        Døde onsdag den 7/9-2005 efter 2½ dages oppetid.
Re: minijack mikrofoner
Ret mig K.D.M hvis jeg husker galt. Kunne tyde på den dårlige er en
almindelig dynamisk mike, mener PC bruger electret.
mvh Erik

Re: minijack mikrofoner

Korrekt, og de spændingsfødes symetrisk, så det med en dynamisk mikrofon
(kabel 1 leder med skærm) ikke er nødvendigt at tage hensyn til en eventuel
kortsluning af forsyningsspændingen.

Det er imidlertid ikke altid, der er forsyningsspænding fra et lydkort til
elektretmikrofoner, og derfor vil en sådan måske ikke virke i dit tilfælde

Nu kan elektretmikrofoner jo som så meget andet blive defekte og må
udskiftes. Der følger i nogle tilfælde gerne en elektret mikrofon med, der
står creative på. Jeg plejer at kalde den for en mikrofon på en strikkepind
nr. 8, men der er egentlig ikke så dårlig endda - ikke til de 30-45 kroner,
den koster.
Karsten H. Jensen