Mini RDS radio, evt. kit?

Til min MC skal jeg bruge en RDS radio. Autoradio findes der jo et hav af,
men jeg havde forestillet mig at den skulle monteres under sædet, så en
Autoradio er der ikke plads. Så en mini RDS radio eller evt. et kit kan godt
være det. Regner med at montere en autoantenne på MC'en :-)

Nogen gode forslag til en RDS radio eller et kit?

--
Venlig hilsen / Best Regards

Lars Rasmussen
Re: Mini RDS radio, evt. kit?

godt

Sony har lavet en lille lommeradio med RDS.

Mvh.

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

Ja dem har jeg set, men jeg glemte nok lige at skrive at de skulle indeholde
automatisk senderskift, det er det jeg mangler på min lommeradio når jeg
kører rundt derude i landet. Det er ikke så nemt at stille på radio mens man
kører :-)

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

Jeg har en sony med rds - men uden senderskift - Hvilken bruger du ?
Mit største problem er ikke manglende senderskift men for dårlig
følsomhed.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

Jeg anvender både en Ericsson HPR-20 (korte ture i området) og på længere
ture en Sony SRF-M606.
Kører en del mellem Aalborg og Århus, og der skal jeg altså af nogen gange
for at skifte.
Jeg er måske bare lige lovlig magelig :-)

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

Min er en Sony SRF-M48RDS og jeg kører ugenligt frem og tilbage på tværs
af landet. Men måske jeg med en anden hjelm igen ville kunne holde ud at
høre radio undervejs ...

Min radio er noget større end din og jeg kan betjene den gennem jakken
med handsker på. Dvs både kanalskift mellem de forprogramerede og søge
efter en anden station. Min den er bare ikke følsom nok. Hjemme
(Strækningen mellem Hobro og Bjerregrav) kan den flere steder end ikke
trække p3 ind.

Hvad kører du på der giver læ nok - og med hvilken hjelm ?

Jeg savner også lidt radio undervejs - Også derfor jeg sidste efterår
købte en DAB radio fordi jeg havde opgivet FM på tværs af landet. Der
skulle man jo netop kunne trække signalet ind på samme frekvens hele
vejen. Det er en perstel bluenote med ekstern antenne jeg har købt og
jeg har eksperimenteret med en anden antenne istedet for den teleskop
der sidder på (der ikke egner sig til at have under jakken). Med en tyk
kobbertråd i ryggen i jakken blev modtagelseb hverken værre eller
bedre....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

Jeg fiser rundt på en kawa 454 Ltd, chopper uden læskærm :-)
Så har jeg en Caberg J1+ hjelm.
Kører heller ikke så stærkt, så jeg har måske mere ro omkring ørerne.

Ja DAB havde jeg faktisk også overvejet, men var slet ik klar hvordan det
virkede, med sendere rundt omkring.

Jeg har faktisk seriøst overvejet at smække en autoradio på mc'en ;-)
Jeg har bare ik ret meget plads, så lige hvor den skal sidde har jeg ik
fundet ud af.

mvh Lars

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

:-)

Se www.dr.dk/dab

Jeg bor et kvarters kørsel fra Hobro. Så smid evt en mail inden du næste
gang skal århus->aalborg. Så kan du da låne DAB'en til turen videre.

Tanktaske ?
(mit bedste bud)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: Mini RDS radio, evt. kit?

Se evt også www.conrad.com og # 330178 RDS Travelbird. Ifølge kataloget
understøtter den rds alternativ frekvens, men jeg ikke se om den kan
gøre det automatisk.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid