Mini FM radio

Hej NG

Jeg er flere gang stød på mini FM radioer, men aldrig fundet en der har særlig god lyd eller antenne. Derfor vil jeg gerne prøvet at lave en selv, jeg er rimelig inde i hobby eletronik og PIC/micro programmering, men mangler ligsom et sted at starte. Er der nogen der kender et side som kunne hjælpe mig til at lave en transportabel FM radio?

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Start med at kigge på databladet for Philips' TDA7000

Philips har også en selvsøgende variant af TDA7000 (kan ikke lige huske nummeret, men det er TDA7XXX). Det er faktisk en billig kinesisk kopi af denne de små selvsøgende radioer bruger. Har flere af de små radioer (fået som reklame) og de første, dvs. dem der indeholder original Philips kreds er absolut de bedste, men en selvbyg med bedre komponenter og forstærker vil naturligvis være endnu bedre.

God fornøjelse.

Mvh Morten

Reply to
Morten

Hmm, det ser da utrolig nem ud. Men findes der ikke noget ligende bare digitalt. Og med digitalt mener jeg en scan knap der finder kanalerne og måske en reset knap. Det ville være cool.

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Jo, den TDA7XXX jeg omtalte... Det ser ud til det godt kunne være TDA7088 (gider ikke lige pille en radio ad lige nu)..

Der er både run og reset-knap som på de små reklameradioer.

Mvh Morten

Reply to
Morten