Mini FM radio

Hej NG

Jeg er flere gang stød på mini FM radioer, men aldrig fundet en der har
særlig god lyd eller antenne. Derfor vil jeg gerne prøvet at lave en
selv, jeg er rimelig inde i hobby eletronik og PIC/micro programmering,
men mangler ligsom et sted at starte. Er der nogen der kender et side
som kunne hjælpe mig til at lave en transportabel FM radio?

Hilsen Mikkel

Re: Mini FM radio

Start med at kigge på databladet for Philips' TDA7000

Philips har også en selvsøgende variant af TDA7000 (kan ikke lige huske
nummeret, men det er TDA7XXX). Det er faktisk en billig kinesisk kopi af
denne de små selvsøgende radioer bruger.
Har flere af de små radioer (fået som reklame) og de første, dvs. dem der
indeholder original Philips kreds er absolut de bedste, men en selvbyg med
bedre komponenter og forstærker vil naturligvis være endnu bedre.

God fornøjelse.

Mvh
Morten

Re: Mini FM radio

Hmm, det ser da utrolig nem ud. Men findes der ikke noget ligende bare
digitalt. Og med digitalt mener jeg en scan knap der finder kanalerne og
måske en reset knap. Det ville være cool.

Hilsen Mikkel

Re: Mini FM radio

Jo, den TDA7XXX jeg omtalte... Det ser ud til det godt kunne være TDA7088
(gider ikke lige pille en radio ad lige nu)..
http://www.semiconductors.philips.com/pip/TDA7088.html

Der er både run og reset-knap som på de små reklameradioer.

Mvh
Morten

Site Timeline