Mini Disk impedans

Kan jeg tilslutte et højttaler sæt Philips til min Sony mini disk ?

Sony Net MD walkman MZ-N 707 : Sterio udtag maximal udgangnivå 5 mW +
5 mW ladningsimpedans 16 ohm.

Philips højttaler Model No. SBC 100
Rated Power: 2x500mW, imperdanc 4 ohm.
Ampfier : Rated Power output 2x400 mW, imperdans 150 ohm.

Kan de højttaler tilsluttes uden at Sony minidisk brænder af ?

hilsen Poul

Re: Mini Disk impedans

Ingen problemer.

Mvh
Morten

Re: Mini Disk impedans

Hvis en forstærker er designet til 150 ohm, kan du ikke være
sikker på, at den kan tåle at blive belastet med en mindre impedans.
Den mindre impedans betyder at der kan løbe en større strøm.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Mini Disk impedans

Ja, sE5% lE6%nge at du ikek skruer sE5% hF8%jt op at der forekommer
forvrE6%ngning.

Et par 16 ohms hF8%jttalere vilel passe omend meget bedre.

Klaus

Re: Mini Disk impedans
Hej Klaus

Men med 5 mW bliver det nu ikke til meget, så er aktive
højttalere nu at foretrække.

Re: Mini Disk impedans
Hej alle og tak for div. besvarelser

Max
Hvad mener du med aktiv højttaler

hilsen poul

Re: Mini Disk impedans
Hej Poul

Nogle hvor der er indbygget forstærker i, de bruges i
forskellige udgaver til forskellige opgaver. Der findes
både små og store ligesom der findes nogle der køre
på net og nogle der køre på batterier.

Re: Mini Disk impedans

Det er faktisk ikke sikkerhed nok. Hvis problemet er afgivelse af
varme i effekttrinnet, vil forstærkeren ikke forvrænge noget af
betydning, før den brænder af.
Når det er sagt, vil jeg lige tilføje at langt den meste
konsum-elektronik har utvivlsomt kortslutningssikre
effektforstærkere.

Ivar Magnusson

--
Bruger du  Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Det er de her højtalere han snakker om:
http://www.p4c.philips.com/files/s/sbcba100_00/sbcba100_00_dfu_eng.pdf

Han spørger om han kan slutte dem til sin minidisk uden noget brænder af.
Det korte svar er: Ja, ingen problemer.

Mvh
Morten

Re: Mini Disk impedans
Hej Morten

Ja, for det er jo netop et sæt aktive højttalere.

Re: Mini Disk impedans

Ikke når de er afbrudt, så belaster de med 4 ohm.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Mini Disk impedans

Korrekt nok, men jeg har endnu ikke set noget forbrugerelektronik der kunne
brænde af hvis belastet med 4 ohm i en laveffekt hovedtelefonudgang.

Hovedtelefonudgangen er lavet så den kan tåle du sætter et mono-stik i den.
Og med en monostik, så kortslutter du jo ligefrem højre kanal.

Men det giver nok sig selv at den ikke kommer til at køre med højttalerne
slukkede og slet ikke i længere tid, for styrken vil være yderst begrænset
og ikke meget baggrundsstøj skal der til at overdøve dem.

Mvh
Morten

Re: Mini Disk impedans

Det er "nemmerlig" lige de højttaler vi drøfter Morten.

hilsen poul

Site Timeline