Min skærmswitch driller min mus

Hejsa,

Jeg har 2 PC'ere og en skærmswitch. (med PS/2 mus/keyboard)

Min mus er en Logitech USB ting, så jeg bruger den der lille
grønne omformer dims også.

Når jeg skifter maskine går musen kold.

Jeg _gætter_ på at skærmswitchen kommer til kortvarigt at
slukke for strømmen der føder mus og grøn-dims.

Der kommer liv i musen igen hvis jeg lige kortvarigt adskiller
mus og grøn-dims.

Hvis min teori er rigtig kunne jeg måske flikke en ekstern
5V (?) PSU ind over et eller andet sted.

Nogen der har en ide om det vil være forsøger værd? eller er
jeg helt på afveje her?

Og skal jeg i givet fald satse på USB snittet eller PS/2 snittet?

Jeg forestiller mig noget med at kappe den positive leder og
så koble ind mellem 0 og +. Naturligvis på den side der vender
imod musen.

Andre forslag?

/Morten %-)

Re: Min skærmswitch driller min mus

At din switch netop ikke afbryder forsyningen, men når du hiver stikket
ud, får du reat musen og den kommer i live igen.

Re: Min skærmswitch driller min mus

Øv. Det er lidt mere besværligt at nørkle sig uden om, men klart en
oplagt mulighed også.

Jeg må nok have et scop på 5V'en i USB stikket.

/Morten %-)

Re: Min skærmswitch driller min mus

Er det en gammel sag?, nogle af de ældre KVM switche er elendige
til at emulere, idag koster en god KVM switch ikke mange basøre
jeg mindes at give 600kr for en Trendnet til 4 maskiner, den emuler
perfekt.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Min skærmswitch driller min mus

Jeg har et eller andet til at ligge på garageloftet, der bliver den nok,
har installeret VNC i stedet....

Re: Min skærmswitch driller min mus
lidt off-topic måske men jeg har en billig sandberg USB omskifter og den
virker perfekt selvom den er lidt langsom til at skifte mellem de to
porte... i min skærm har jeg to indgange så jeg skal godt nok lige skifte to
steder, men det virker... :-)

Rasmus

Site Timeline