Mikrofon forstærker

Jeg er ved at bygge en guitarforstærker og jeg vil gerne have mulighed for
at sætte mikrofon til den også, men jeg er temmelig forvirret af det udvalg
af microfon forstærkere der er på epanorama. Jeg skal i første omgang bruge
den til en Ibanez TH-100 dynamisk mikrofon med en impedans på 600 ohm og et
XLR stik i 'røven', men jeg vil også gerne kunne bruge mikrofoner med jack
stik, og den skal have et udgangs signal der svarer til det man normalt
fodrer en udgangs forstærker med, for det passer nogenlunde med det der
kommer ud af guitar forforstærkeren.

Har i et link til én der kan det?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Mikrofon forstærker

udvalg
bruge
et

http://sound.westhost.com/project66.htm

/Preben Friis

Re: Mikrofon forstærker

Den hvad jeg også haft kigget på før, men hvad hvis jeg ikke har et
balanceret indgangssignal at fodre den med?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Mikrofon forstærker

Hvis du vil føde den med et ubalanceret signal kan du forbinde signalet til
+indgangen og så kortslutte -indgangen til stel.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Alle tiders. Tak for hjælpen alle sammen.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Mikrofon forstærker

Hvis du har en bare nogenlunde mikrofon, så har du også et balanceret
signal.
Sagt på en anden måde: Hvis mikrofonen ikke leverer et balanceret signal, så
dur den ikke til at synge i alligevel ;-)

--
Benny

Site Timeline