Miele vaskemaskine tar ikke vand

Min ældre Miele vaskemaskine vil pludseligt ikke tage vand ind. Den
pumper fint vand ud igen. Jeg har idag renset alle tilgængelige filtre
til vandforsyning, men der sker desværre intet.

Hvad kan være galt, hvad kan evt. afhjælpe problemet?

På forhånd tak for evt. hjælp

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Re: Miele vaskemaskine tar ikke vand
Kontroller magnetventilen der lukker vand ind/styringen til det.
mvh Erik

Re: Miele vaskemaskine tar ikke vand

Det er da vist ikke er spørgsmål for elektronik-folk.
Prøv i dk.teknik.el i stedet, der sidder aller elektrikkerne, som har den
slags som arbejdsområde.

Re: Miele vaskemaskine tar ikke vand

Selvfølgelig svares det at du skal poste i en annen gruppe.
Det gir jeg egentlig blaffen i.
Alle vaskemaskiner og oppvaskmaskiner har noen små plastledninger som
forteller trykkfølerne om vann nivået i beholderen. Disse har en tendens til
å tette seg med fett/lo og annet snavs som jeg tror det heter på Dansk. Jeg
har mange ganger prøvet de dyre metoder med å skifte inntaksventil, osv. Når
hele problemet egentlig lå i snavs.

Med hilsen
Arne Offenberg

Som foretrekker å gjøre ting selv.

Re: Miele vaskemaskine tar ikke vand

Hej Tak for gode råd. På mystisk vis(?) begyndte den at tage vand ind
igen efter endnu en adskildelse/ samling af filteret ved ventilen. Det
er nok noget med skit deromkring der har forårsaget problemet.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Re: Miele vaskemaskine tar ikke vand

Hvorfor det?
Det var et venligt ment hint, som dels vil give Henrik et bedre svar, dels
sørger for at denne gruppen ikke fyldes med off-topic spørgsmål.
Jeg henviser til den gruppe hvor spørgsmålet hører hjemme.

Site Timeline