microprocessor styret lysdæmper til 220V?

 Er der nogen der evt. har et diagram til en microprocessor styret
lysdæmper? Evt. en hvor der er en bus, hvor flere lysdæmpere kan kobles
sammen, og styres fra en central processor?

/ Thomas

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?
check www.dmx512.com

/carsten

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?

Hmm.. der er jo ikke så mange DIY projekter??  Eller er jeg bare skærmblind?

/ Thomas

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?

Jeg mener at Elektor har haft nogle konstruktioner - men der er andre der
ude på nettet

/carsten

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?

Øh nu vil jeg jo ikke få dig til at græde, men du er nok skærm blind.
Vores store ven Google kan godt hjælpe her også. Men ellers er der EPE
og Elektor som har lavet en del. Så søge og du skal finde :-).

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?

Det var den dmx512 side,hvor der ikke var nogle DIY projekter! Men er
begyndt på mit eget projekt.

Har tænkt mig små decentrale lysdæmpere, til 1-2 udtag per dæmper, som kan
modtage kommandoer over en fælles bus (galvanisk adskilt med optocoupler).
I og for sig, er det kun nødvendigt at sende data ud til lysdæmperne, så det
bliver en envejs protokol..

Mvh
Thomas

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?

Så brug I2C bussen eller en lignende og lav dæmpere til den.
Mvh
  Klavs.

Re: microprocessor styret lysdæmper til 220V?

Prøv at kigge på denne side
http://www.epanorama.net/links/lights.html#dimmicro

MVH
Sanmann