microfon tilslutning på Microstar bundkort

har lidt problemer med at tilslutte et par løse ledninger fra frontpanelet
på kabinettet til lydstikket på bundkortet.

Lyden til højttaleren går fint nok, men mikrofonen kan jeg ikke få til at
virke.

Nedenfor er listet hvad jeg har at gøre med af stik og ledninger. Som Jeg
ser det er bundkortets stik fra og med 5 - 10 udelukkende til højttalere
samt et par der ikke bliver brugt (7+8). På ledningerne fra kabinettet er
EAR_L og EAR_R (4 stk) brugt til disse stik.(efter mine beregninger altså)

De stik/ledninger der altså iflg. min teori volder problemer er markeret med
*

På bundkortet er følgende stik:

1  AUD_MIC                 front panel microphone input signal *
2  AUD_GND                ground used by analog audio circuit *
3  AUD_MIC_BIAS      microphone power *
4  AUD_VCC                filtered +5v used by analog audio circuits *
5  AUD_FPOUT_R       right channel audio signal to front panel
6  AUS_RET_R             right channel audio signal return from front panel
7  HP_ON                     reserved
8  KEY                          no pin
9  AUD_FPOUT_L       left channel audio signal to front panel
10 AUD_RET_L            left channel audio signal return from front panel

og fra kabinettet er følgende ledninger:

GND *
MIC_IN *
MIC_VCC *
EAR_R (koblet til endnu en EAR_R)
EAR_L (koblet til endnu en EAR_L)

Kan du hjælpe mig med at få det til at virke er du dagens helt! Har rodet
ufatteligt længe med det nu, og har sådan set næsten givet op :-((((

Claus

x-posted til dk.edb.hardware.bundkort, dk.teknik.elektronik

--
------------
Husk at fjerne FJERNES fra min emailadresse når du mailer mig.

Re: microfon tilslutning på Microstar bundkort

Detter virker for mig.

4 & 7 Benyttes ikke

PS. -Og du har naturligvis åbnet for din microfon
i kontrolpanel/mixer?

--
Henrik Nielsen
snipped-for-privacy@configdata.dk

doh..... da jeg satte stikkene direkte fra den bageste connector til den i
kabinettet faldt det mig ikke ind at jeg skulle ind og konfigurere om i
software opsætningen - men det skulle jeg altså. (anden indstilling for
mic.)

1000 tak!!!

Claus

Site Timeline