Microfon

Hey

Nogle der kunne give mig et peg om hvad der kommer ud af de der lille mic
kapsler der skal have en modstand til forsyningen, jeg har fundet et
datablad, der står følsomhed -62dB +/3dB, altså et forholds..

nogle der kan hjælpe lidt, er det mon dBv?

--
Mvh Kasper

Ingen Gebyr På DK-KORT
Re: Microfon
Hej

Den giver et signal på -62 dB i forhold til en Volt pr. Pascal tryk den
påvirkes med (sådan lidt populært sagt)

/Niels

Re: Microfon
Hej Kasper,

Det kommer jo an på hvor høj en lyd der er tale om, men man regner vist
normalt med omkring 0,5..1mV for dynamiske kapsler og 5..10mV for
elektretkapsler

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvorfor virker linket ikke ?

Mvh KS

Re: Microfon

<http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-bin/LM317/

Søren har glemt at betale ;-)
Du kan bare bruge http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html istedet, den kan
også beregne sådan en strømforsyning og checker for væsentlig flere ting.

Re: Microfon
OK .... ;-)

Re: Microfon
Hej Henrik,

Næh.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg gik bare ud fra hvad du skrev 28-dec:

Tjaa, må se at få betalt hotelregningen, også på et af mine andre domæner
8-/
Forhåbentligt får jeg tid til at gøre noget ved det i den første uge af det
nye år.

Re: Microfon
Hej Henrik,

Netop, det har intet med _glemsomhed_ at gøre.

--
Venlig hilsen,
Søren