Microchip Stater chip

Hvad hedder den EPROM, som sidder inde i selve 'kassen', og som
skal 'brændes' om ved en opdatering af softwaren ?

(Jeg kan ikke få lablen af uden den går i stykker !)

Mvh KS

Re: Microchip Stater chip
Hvis du tænker på firmwaren i PicStart Plus, så er der forskellige
muligheder. Der findes flere revisioner af den. Hvis du kigger på undersiden
af bæstet, så er der et serienummer. Hvis dette slutter på -R4, eller
mindre, så kan du ikke skifte firmware, for det er en OTP-kreds der hedder
PIC17C44-25P. Hvis du har den version, må du finde dig i at du ikke kan
brænde hele PIC-serien, fordi den ikke understytter de nyere produkter fra
Microchip. (Det er desværre sådan en jeg har, så hvis nogen kender til en
måde at opdatere den på, så sig det lige!!!). I brænderne der hedder -R20 og
derover er det en PIC18F6720, der er en Flash-kreds, hvor Firmwaren kan
opdateren via MPLAB. Opdateringer downloades gratis på Microchips
hjemmeside. Fra version -R5 til -R19 kan man købe et opgraderings-kit med
PIC18F6720´eren.

Jeg håber at det svarer på dit spørgsmål.

Mvh.
René Kirstein

Re: Microchip Stater chip
Man kan opså opdatere de ældre versioner. Men så skal man have en "tom"
processor og loade det nye firmware over i os så sætte den i brænderen. Så
man bruger brænderen som den er til at brænde den nye uP og så skifter man
den ud.

undersiden
og

Re: Microchip Stater chip

-snip-
-snap-

Er det noget du har prøvet? Jeg ville nemlig meget gerne kunne brænde de
nyere kredse i PIC16- og PIC12- serien, med min gamle -R4 udgave af PicStart
PLUS´en.

Mvh.
René Kirstein

Mvh.
René Kirstein

Re: Microchip Stater chip

    Det har jeg da gjort på mine 3 stks... en del gange nu.

    Chippen kan du bestille som sampels, uden vinduet :) fra Microchip af,
så det kommer ikke til at koste dig noget :) bestil 3 nu du er i gang.

--
VH
Lars Molnit

Mvh KS

Re: Microchip Stater chip

    Øh ?... mener den ene jeg har er en -R13 så det forstår jeg ikke, er du
sikker på der menes at du ikke kan upgrade -R13 modellen til den nye
Flash version ???

    Men bestil en PIC17C44 som sampels, eller rettere 3 stks. :) og prøv om
du kan... det skader ikke at prøve :)

--
VH
Lars Molnit

Undertegnede (KS) fik af Rene Kirstein at vide, at:

"Fra version -R5 til -R19 kan man købe et opgraderings-kit med
PIC18F6720´eren."

Og Rene's EGEN brænder er en med endecifrene R4.

Når nu Rene får det råd bare at hente en SAMPLE (gratis) for at komme
'up-to-date'
- så spørger jeg, om jeg ikke bare kan gøre det samme i stedet for at KØBE
et 'opgraderingskit' ?
Jeg opnår vel det samme som Rene - at komme 'up-to-date' - ikk' ?

Men jeg kan dog se, at det er en PIC17C44 du foreslår at hente som sample,
men opgraderingskit'et
indeholder en PIC18F6720 - hvad får jeg MERE end René ved evt. at købe
opgraderingskit'et ?

Jeg ved ikke om det klarere af det, men håber !

Mvh KS

Re: Microchip Stater chip

    Jo, opgraderingen til Flash versionen betyder at alle de ny updates
laves via MpLAB, uden at tage chippen ud osv.. at upgrade via den gamle
metode, gør at du højst kan upgrade til den version der er til den gamle
chip nu, da alt viderudvikling er stoppet for denne... men hvis du kan
nøjes med denne upgrade, og derved ikke har nogen chip som du skal bruge
den absolut nyeste til at programere, så er den gratis løsning vel at
foretrække :)

    Jeg selv har så valgt at gå skridtet til ICD-2 ...

--
VH
Lars Molnit

Det kan jeg godt forstå. Men er 17C44´eren kompatibel med de updates der
kommer ud af Microchip? Jeg mener, hvorfor skulle de lave update-kit med en
18Fsomething, hvis man kan smide dem ned i en 17C44? Kan det  mon passe?
Hvor kan man forresten downloade den HEX-fil med firmwaren? Så vidt jeg kan
forstå, så opdateres firmwaren direkte af MPLAB, så HEX-filen er sikkert
pakket godt og grundigt ind i alt muligt, fra microchips side.

Kommunikation ER svært på skrift, men lad os få det bedste ud af det. ;o)

Mvh.
René Kirstein

Re: Microchip Stater chip
sample,
Så er der lige der med at få fat i kit'et - kan det hentes hjem fra
Microchip uden
at 'Told&SkatteFar" blander sig ?

Hvor han man eller få det fra ?

Mvh KS

Re: Microchip Stater chip
-snip-
-snap-

Jeg mener at de sender det fra en europæisk adresse, så det skulle ikke være
et problem.

Arrow forhandler dem og der er også et sted i Brøndby, men jeg kan ikke
huske hvad de hedder.

René

Re: Microchip Stater chip
undersiden
og
Min brænder slutter med et -R13 - så jeg må tilsyneladende til at købe en
opdatering.

Hvor får man den fra og hvad koster den ?

Mvh KS

Re: Microchip Stater chip
-snip-

-snap-