Mere philips n4418 spolebåndoptager

Hej igen

Inden jeg skiller for meget ad, vil jeg lige høre om der er nogen der kender
denne fejl:

Jeg trykkede på Pause-knappen og nu vil den ikke slukke igen.
Når jeg trykker på Play kører remstrammeren i ryk (for hvert tryk).
Armen der trykker båndet op på tonehovedet rør sig ikke.
Motoren kører.

--
/Mikael

Re: Mere philips n4418 spolebåndoptager

Det kan være flere ting.

Umiddelbart lyder som om at den ene flip flop i U202 - ikke kan skifte
tilstand. Check U202 og dioderne omkring. Hvis der er lys i pause knappen
hele tiden, er det fordi flip floppen U202 ikke kan skifte. Det er typisk
dioderne det er galt med, når denne fejl optræder.

Det kan da også være, at selv pause knappen hænger.

Men det er kredsløbet omkring U201 og U202, som styres af knapperne.
Båndstoppet styres af U206 og der kan måske være problemer med bånd detektor
switchen, som er koblet på U206.
Men der er mange muligheder.
Har du chekket at forsyningsspændingerne er i orden ?

C. Nielsen

Check U2020 og dioderne

Re: Mere philips n4418 spolebåndoptager
Hej

Det var flip og flop, men det var bare en dårlig forbindelse. Så nu har  jeg
taget alle printene ud, og sat dem i igen.
Tak.

Så mangler jeg bare et par drivremme. Du har ikke tilfældigvis målene på
dem?
Dem der sad i er smeltet, undtagen det på motoren.

--
/Mikael

Re: Mere philips n4418 spolebåndoptager
Hej igen.

Jeg kender desværre ikke målene på driv remmene, men jeg ved hvor du kan
købe hele remsæt.
Det kan du her:
http://freenet-homepage.de/rome.brackel/TBriemen.htm

Jeg har fået flere sæt den vej.

C:Nielsen

Re: Mere philips n4418 spolebåndoptager
Hej

Tak.
Siden er desværre på tysk, men har skrevet til dem, og allerede fået svar.

MvH
           Mikael