mere diskant på HT

Har en clokradio hvor jeg vil have lyden gjort lysere.

Er der ikke noget med at man kan lodde noget imellem ledning og ht, måske kondensator, eller lign..

--

Mvh

per
Reply to
Per H

Du skal l=E6ngere ind i kredsl=F8bet og lave noget om hvis der er noget der skal forst=E6rkes. Det eneste du kan g=F8re mellem radio og h=F8jttaler er at d=E6mpe, med et filter hvilket kan v=E6re som du selv n=E6vner, en kondensator, men da det ikke er det du leder efter er det ikke umiddelbart s=E5 let.

Hvis du skal have mere diskant p=E5 skal du ind i forst=E6rker eller forforst=E6rkerdelen og =E6ndre nogle komponenter, eller tilf=F8je nogen, alt efter hvordan kredsl=F8bet er bygget op.

Reply to
Chrown

Ok tak for svaret.

--

Mvh

per
Reply to
Per H

"Per H" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hvis du lytter på FM via din clockradio, kan du nøjes med at klippe de-emphasiskondensatoren af. Det trick har jeg for mange år siden brugt til ældre personers radio - de ville gerne have 'radioen tydeligere'.

Hilsen Sven

Reply to
Sven Lundbech

Har du ikke fået mail ?