mere diskant på HT

Har en clokradio hvor jeg vil have lyden gjort lysere.

Er der ikke noget med at man kan lodde noget imellem ledning og ht,
måske kondensator, eller lign..

per

Re: mere diskant på HT

Du skal lE6%ngere ind i kredslF8%bet og lave noget om hvis der er noget
der skal forstE6%rkes. Det eneste du kan gF8%re mellem radio og hF8%jttaler
er at dE6%mpe, med et filter hvilket kan vE6%re som du selv nE6%vner, en
kondensator, men da det ikke er det du leder efter er det ikke
umiddelbart sE5% let.

Hvis du skal have mere diskant pE5% skal du ind i forstE6%rker eller
forforstE6%rkerdelen og E6%ndre nogle komponenter, eller tilfF8%je nogen,
alt efter hvordan kredslF8%bet er bygget op.

Re: mere diskant på HT

Ok tak for svaret.

per

Re: mere diskant på HT

Hvis du lytter på FM via din clockradio, kan du nøjes med at klippe
de-emphasiskondensatoren af. Det trick har jeg for mange år siden brugt til
ældre personers radio - de ville gerne have 'radioen tydeligere'.

Hilsen Sven

Re: mere diskant på HT

Har du ikke fået mail ?

Max

Re: mere diskant på HT
On Sat, 10 Apr 2010 23:55:23 +0200, "Max"

Nej jeg har intet mail fået fra dig.

per

Site Timeline