Meget mørkt billede på Panasonic tv

Hej Gruppe,

Vi har "arvet" et fint Panasonic tv. Det eneste det som er glat, er at
billedet er ret mørkt - også selvom billiance + contrast er skruet helt op -
er det noget jeg selv kan rette? - Jeg ved ikke meget om tv, men kan nogen
elektronik samt lodde.... kan det være en dårlig lodning - eller noget med
trafoen?

Tak

Re: Meget mørkt billede på Panasonic tv
Hvis fjernsynet er brugt flittigt er det nok bare almindelig slidtage.
Billedrøret er blevet træt.

Re: Meget mørkt billede på Panasonic tv
Hej!

Nope - det har ikke meget med lysstyrken at gøre.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Meget mørkt billede på Panasonic tv

Du kunne prøve at justere lidt på gitterspændingen...

Mener det nprmalt sidder sammen med focus på højspændings transformatoren
eller doubler/tribler...

Er ikke sikker på om det kan gøre det

Kasper

Re: Meget mørkt billede på Panasonic tv
Det er måske idioti. men prøv at vask skærmen. sådan vand og sæbe. Hvis det
er et du har arvet og den tidligere bruger har været ryger kan der sidde et
solidt "lysfileter" på skærmen.

Site Timeline