Meget lille strømforsyning søges

Jeg mangler en meget lille strømforsyning, af typen man sætter direkte i
stikkontakten (netadapter hedder de vel)
Den skal have kun trække et par lysdioder, så den behøver ikke kunne levere
mere end 100-200 mA.
Spændingnen den giver er som sådan underordnet, da dette kan klares med en
formodstand.

Jeg har tænkt lidt på en mobillader, men de pulslader vel ?

Evt, nogen der har andre ideer. Skal nok bruge nogle stykker, så det dur
ikke med en fra kassen ;)

Re: Meget lille strømforsyning søges

Kig dig omkring efter tilbud, så er de ret billige
Ugetilbud i diverse discount kæder og elektronik/værktøj/isenkram
forretninger, det er måske værd at købe et apperat hvor der følger sådan en
med.

Ellers kan du check diverse elektronikforretninger:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: Meget lille strømforsyning søges

http://www.bn-elektronik.dk/front/TilbudRest.asp ?

/Anders

Re: Meget lille strømforsyning søges

Ellers kan du få "switcher kredse" der kan drive LEDs direkte fra ensrettet
netspænding....

/Anders

Re: Meget lille strømforsyning søges

De fleste mobilladere giver blot en 'konstant' spænding og
batteriet/telefonen sørger så for at batteriet bliver ladet på den rigtige
måde. Selve ladekredsløbet sidder normalt ikke i laderen. Derfor tror jeg
fint at du kan bruge en mobillader. Dog kunne jeg forestille mig at de nyere
switchmode ladere skal have en vis belastning for at have en stabil
udgangsspænding.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Meget lille strømforsyning søges
Hejsa

Der findes mange små strømforsyninger hvor man selv kan vælge
udgangsspænding.
De koster somregel under 100kr stk, og kan, for det meste, levere op til
3-400 mA.
Har for nylig selv købt en i Metro, jeg nu bruger til at oplade min 2m
håndstation, da den oprindelige lader er blevet væk. Det virker fint.

Mvh
Martin

Re: Meget lille strømforsyning søges

Find en juletræskæde/partykæde (kært barn mange navne) til et lille
træ, så har du din strømforsyning. Min leverer 12V og fylder end en
Nokia mobi lader.

Re: Meget lille strømforsyning søges
Hej Henrik,

Tak, men no need - jeg har lavet en bunke af dem allerede.

Jeg har allerede lavet programmer til det på flere af mine Casio-regnere og
på min TI92, så det er nu ikke et problem.
Det passer fint med 330nF til LED-kæder med spændingsfald op til de 50V,
ved 2V-drop giver det 23,6mA og ved 50V-drop 18,7mA [med dobbeltensretning]
så der er ikke rigtig grund til de store ændringer der.

Men det var vel også blot et udslag af "humor" at du skrev det til mig ?

--
Venlig hilsen,
Søren

og

Det var nu ikke humor, men nærmere en dårlig formulering, for selvfølgelig
var det ment som en hjælp til den oprindelige spørger, du kan, for det
meste, selv finde ud af det.

Site Timeline