Meget lille strømforsyning.

Hejsa gutter.

Da jeg skal finde et større projekt at give mig i kast med, laver jeg
lidt research. Jeg har en idé om, at det må kunne lade sig gøre, at
bygge en intelligent net-afbryder, som kan være i LK's dåser og via
el-nettet kan kommunikere med en "server" der bl.a. ville kunne
broadcaste på nettet, hvilke kontakter er tændt osv. Dermed ville man
kunne udvide til intelligent styring af lys og stik, uden at kable
hele huset om. Evt. ville jeg også gerne kunne måle effektforbruget...

Mit problem er nu, at der IKKE er meget plads at give af i en LK
indmuringsdåse. Faktisk er den 5x5cm og 38mm i dybden..

For at opnå mit mål skal jeg have følgende pakket ind i dåsen: en
microkontroller, et 10A relæ (gerne latching) en strømforsyning og
kommunikationshardware. Det bliver trængt!

Det primære problem er strømforsyningen. Jeg skal ikke bruge mere end
max 100mA@5V (evt. 3.3) Der findes små trafoer, noget a'la 2x2x2cm...
Men det er meget af min plads...

Har I nogle gode forslag? Kan jeg hitte på noget smart med Switchmode
hvor jeg blot ensretter til 400V og switcher ned? som er meget småt..

Jeg er åben for idéer...

Med venlig hilsen
Anders Beck

Re: Meget lille strømforsyning.

Måske en kondensator, men så er 100mA nok lige i overkanten.

For noget af diagramet se http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html side "Leds"
kredsløb "R+C+Bridge (AC)"
Du skal selvfølgelig tilføje en ladelyt og en shuntregulator.

--
MiscEl har fået konstant strøms LED kredsløb.
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/miscelCRCandChecksum.html

    Har lavet sådan en, og tror mig det er ikke strømforsyningen der vil
fylder ;) det er dit powerLine kredsløb ;)

    Men et lille hint er at en transformerløs linear forsyning, da du ikke
har brug for galavanisk adskillese alligevel... Microchip har en app.
note om det.

--
VH
Lars Molnit

Selvfølgelig kan du set. Det system kan allerede købes færdigt.

Der findes svjh flere systemer.

Re: Meget lille strømforsyning.
Check google for:

NCP1011

Der finder du en lille dims som kan klare det du har brug for (bemærk den
giver ikke galvaning isolation, da den skal konfigureres i Buck mode som
FSD210)

/Klaus

Re: Meget lille strømforsyning.
On 16 Feb 2005 11:04:02 -0800, snipped-for-privacy@get2net.dk (Anders Beck)