Meget lille 6-polet mikrofonstik

Hejsa

Jeg købte mig for et par uger siden et HD-kamera Panasonic HDC-SD9, men
havde dummet mig.. Der er ikke nogen ekstern mikrofonindgang, så der må
fuskes ;o)

Jeg har fanget mig en servicemanual til dette, og fået hevet det meste fra
hinanden, for selvfølgelig skal mikrofon-delen sidde der hvor alt andet skal
væk først..

Der sidder 5 små kondensatormikrofoner, som jeg gerne vil have lavet om til
eksterne istedet for. Dvs. at jeg skal bruge et *meget* lille han/hun-stik,
så jeg kan få de 6 ledinger ud af kassen..

Når jeg skriver lille, så tror jeg de fleste er klar over hvor lidt plads
der er, men det er meningen at jeg hiver de originaler mikrofoner ud og
placerer stikket på den plads.

Om det skal laves så der er et stik til stereo, da det jo sikkert er det jeg
kommer til at bruge, og så et ekstra til de sidste 2 hhv. 3 mikrofoner, det
ved jeg ikke, det afhænger af hvor smarte stik jeg kan få fat i.

Jeg håber på lidt input.

Mvh Hauge

Re: Meget lille 6-polet mikrofonstik

W. W. Fischer
LEMO
Disse to fabrikater føres hos Farnell.

Så er der også mikro-USB, som benyttes i mange
PMP'er i dag. Det er et 8-polet stik.

/Bo.

Re: Meget lille 6-polet mikrofonstik

Mini DIN var måske en mulighed?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector

Der skal jo også være plads til at lodde et par skærmede kabler på.

Fås i 3-9 Pin, 4 pin er ikke usædvalig på slæbbare PC'er

Vh

Svend Åge

Site Timeline