Meget billig multi batterioplader - Page 2

Re: Meget billig multi batterioplader

Ditto. I en grad så jeg har tre pensionerede mus der er beregnet
til batterier. Mine superbillige ledningsmus er dem overlegne på
alle punkter.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk /

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

Hej Ivar

Hvad med LSD-NiMH og en 1-2 timers oplader? Holder ubelastet ladningen i
1/2 år (50-70% tilbage):

http://da.wikipedia.org/wiki/NiMH-akkumulatorer_med_lav_selvafladning

Kan også fint anvendes i:
*trådløse (mac) tastaturer
*trådløse mus
*fjernbetjeninger
*Lommeregnere til AA og AAA
*Lommelygter
*Cykellygter

-

Traditionelle NiMH akkumulatorer mister ubelastet 5-20% den første dag -
og herefter ca. 17%/måned.

hilsen

Glenn

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

Det ændre ikke ved at efter nogen tid kan man kæmpe med, at nogle
batterier er halvdårlige og andre gode. Man sætter fire batterier i
en dims, og dagen efter virker den ikke da det ene var defekt.
Fire nye batterier til under 2 kr pr. styk, og så virker det.

Mus med batterier holder jeg mig fra.

To batterier til i alt 3-4 kr og du skal ikke spekulere på batterier
de næste år.

Samme

Min ældste søn kører cirka 1/2 time på cykel om dagen. Han klarer
sig med 1-2 sæt batterier pr. sæson.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]
Hej Ivar

Og moderne opladbare batterityper er virkelig uegnede til netop
cykellygter, de dør så hurtigt at man ingen forvarsel får om at
de er tømt.

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

Hej Ivar

Min aversion mod traditionelle batterier er at de af og til sender syre
ud, som korroderer næromgivelserne. Selv anerkendte mærker gør det. Det
er svært at fjerne - og mange gange er skaden permanent da den
elektriske kontakt forringes væsentligt.

Hvis bare LSD-NiMH nyttedybdeaflades 13 gange (eller hvad der svarer til
det), er pengene tjent hjem (benyttet cellepris: 25kr/AA(A)) - og
sandsynligheden for syreudslip er væsentligt ringere.

Herudover spares for kemisk affald svarende til ca. 12 traditionelle
batterier. Der spares for køb og fragt af ditto.

Muligvis spares noget elektrisk udstyr for korrosion og evt. destruktion.

hilsen

Glenn

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

Kun under forudsætning af, at man kan nå at bruge dem så mange
gange. Hvis man konsekvent bruger genopladelige batterier
kommer, man aldrig så højt op, medmindre at de kan holde i 10 år.
Langt de fleste ting der bruger batterier, kan køre meget
lang tid på et sæt almindelige batterier. Det er under halvdelen
af mine børns legetøj, hvor jeg skifter batteri før end det går
af "mode" eller bliver ødelagt.

Af de ting jeg har, er det kun en blitz, hvor jeg skifter
flere gange om året. Det er cirka 7 kr hver gang, men blot
afskrivning af en god lader vil tage 10 år. Og så er jeg fri for
det irritationsmoment, at der hele tiden er ét batteri, der er
dårligt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

En HP48 der bruges bare en lille smule er meget glad for genopladelige
løsninger.

Så er det ikke halogen.

Jesper Poulsen

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

Hmm, min gamle HP41C kunne en hel del på 4 små dyre batterier.

Nej, LED (+ magnetlygter). Pærer med glødetråde er ikke specielt
effektive.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Meget billig multi batterioplader [ LSD-NiMH er svaret ? ]

Selv om det er samme kerne er HP48 clocket væsentligt højere, med et
deraf-følgende højere forbrug. Desuden er statisk RAM dyr i drift (ikke
i hvile/standby). HP48 har minimum 32KiB statisk RAM (min har 160KiB).

Hvilken HP41 var genopladelig?

Ikke desto mindre, så er de cykellygter der lyser bedst op enten baseret
på halogenpærer eller HID (Xenon).

Jesper Poulsen

Re: Meget billig multi batterioplader

Tak sE5%dan en stE5%r jeg og mangler. Men mE5% ikke hE5%be den er lige sE5%
elendig som de batterier de sE6%lger i aldi. Med 4 AA kan jeg kun cykle
med lys 1.5time hvorefter lyset bliver meget svagt. Med
kvalitetsbatterier er det  mindst 1000km pE5% cykel

Site Timeline