Meget billig multi batterioplader

Hej Grupper !

Jeg ser at de sælger en batterioplader til en særdeles favorabel pris i ALDI
fra den 27. Dec.

Jeg har en tilsvarende af andet mærke og jeg er ovenud tilfreds med den.

Blot til jeres behagelige orientering

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_52/OFF02.SHTML

Mvh.Per

Re: Meget billig multi batterioplader

Hvor god er den til at finde de næsten "døde" celler? Jeg har nemlig en dyr
oplader fra Ansmann, og den er ikke ret god til at finde dem.

Det er surt at sætte batterierne i et eller andet og så går spændingen af
lynhurtigt....

Mvh. NKJ

Re: Meget billig multi batterioplader

Man kan let komme til at bruge en masse tid og penge på opladelige
batterier.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Meget billig multi batterioplader

Eller cigaretter, whiskey og nøgne pi'r :-)

Med andre ord forstår jeg ikke helt hvad du vil sige.

Mvh. NKJensen

Re: Meget billig multi batterioplader

At hvis man ikke har nogle ekstremt strømslugende apparater,
er man bedre tjent med engangsbatterier. Det vil i de fleste
tilfælde være simplere og billigere.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Meget billig multi batterioplader

Enig. Jeg har en skuffe fuld af akkumulatorbatterier som ligger
og langsomt går til. De gadgets de er købt til, ligger ved siden
af.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk /

Re: Meget billig multi batterioplader

Prøv at købe noget legetøj til børn "nu om dage" uden batterier i. Svær
opgave :-)

Og når de elsker at lege med lommelygter udenfor i vintermørket, så ryger
der også nogle batterier igennem opladeren.

Mvh. NKJensen

Re: Meget billig multi batterioplader

Ja, jeg er godt klar over at det er en anden sag med børn. Mine
børnebørn har f.eks. fået et par indesko der kører på batterier.
Ja, okay, de kan virke uden, men så kan de ikke blinke.

Ja.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk /

Re: Meget billig multi batterioplader

Jeg har tre børn, og bruger kun engangsbatterier i deres legetøj.
Batterierne holder i gennemsnit lige så lang tid som legetøjet.
Lommelyger går ikke til små børn, de har nogen med håndsving,
så kan de selv lade dem op.

Da mit første barn fik en FlexiTrax-bane, købte jeg nogle
opladeligebatterier (AA og AAA) til bilerne. Men efter et år
gik jeg bare bandede jeg hele tider og de batterier. Nu får
de mindre søskende almindelige batterier i.

Vi bruger for under 100kr om året til almindelige batterier
til børnenes og de voksnes legetøj. Tidligere købte jeg i
Ikea og Harald Nyborg.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?      Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Så er det fordi du ikke har prøvet Sanyo Eneloop, Panasonic Infinium,
Uniross Hybrio og lign. med lav selvafladning. Og investeret i en god lader.

Problemet er at alm. NiMH har stor selvafladning. Desværre gør fabrikanterne
ikke noget stort nummer ud af at fortælle at det faktisk er et problem til
en del til. Og folk tror så de har defekte batterier på trods af de i de
fleste tilfælde faktisk fungerer som de skal.

Men de nye med lav selvafladning er altså super. Nok har de lidt lavere
kapacitet, men det er ikke noget man mærker specielt i praksis og apparatet
skal ikke være specielt strømslugende før alkaline får problemer med at
levere samme kapacitet som de nye NiMH.

Jeg køber kun de nye med lav selvafladning. Der er _altid_ strøm på min
laserafstandmåler (laseren måler rent faktisk den er ikke kun sigtekorn),
digitalkamera til AA batterier, GPS, LED lygte mv. når det kræves. Aldrig
mere tomme opladelige - og det funker bare super lækkert. Endeligt et
koncept der både er strøm på og billigt - Jeg er ikke fan af proprietære
batterier, hvorfor jeg holder mig til digitalkamera med AA batterier - og
det har ikke kortere driftstids end de sammenlignlige fra samme fabrikant
med proprietære batterier :)

Mvh
Morten

Re: Meget billig multi batterioplader

Der er noget du misforstår. Batterierne går ikke til fordi de er
dårlige. De går til fordi de ikke bliver brugt. De dingenoter de
er beregnet til, er mere legetøj end egentlig nyttige, og derfor
bruger jeg dem ikke.

Jeg har ingen planer om at skifte min beholdning af
akkumulatorbatterier ud med en ny generation der så også kan
ligge og gå til. Jeg har allerede brugt flere penge på den slags
end jeg ville have brugt på engangsbatterier i resten af mit liv
(lettere overdrevet).

Derimod er jeg glad for mine ældgamle, opladelige batterier til
mine cykellygter. De fungerer upåklageligt.

Det har jeg for længst.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk /

Re: Meget billig multi batterioplader

Der er noget du ikke har fattet. Morten har netop forstået det!

Morten har netop forstået det i modsætning til dig!

flot klaret... Læs Morten's igen.

Så basalt set aner du ikke en skid om emnet, flot klaret... Læs Morten's
igen. Morten har 100% ret og skriver sandheden.

Re: Meget billig multi batterioplader
Hej Ivar

Det passer nu ikke. Jeg har købt et Duracell sæt bestående
af en lader, 4 stk AA og 4 stk AAA celler. AA cellerne bruger
jeg i min mus og AAA cellerne deler jeg med min søn og vi
bruger dem bl.a. i MP3 afspillere. Og jeg kan da sige at det
sæt har tjent sig selv hjem flere gange og der er intet
problem i at bruge det.

Re: Meget billig multi batterioplader

Hvis du kan klare dig med det, er det imponerende. Her i huset er
der måske 30-40 batterier (AA og AAA) i forskelligt legetøj,
Dymo-printere, fjernbetjeninger, mm. De fleste i legetøj og
dimser som kun sjældent bruges.

Tre ud af husets fire mus benytter sig af en teknologi, der gør
batterier unødvendige.

Ivar Magnusson

--
Bruger du  Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
Re: Meget billig multi batterioplader
Hej Ivar

Nu skal man jo ikke bruge opladbare batterier hvor selvafladnings-
tiden er kortere end den forventede levetid på et alm. batteri.
I f.eks. fjernbetjening vil det være lidt overkill at bruge oplad-
bare typer.

Re: Meget billig multi batterioplader

....jeg er også fan af den nye teknologi som gør batterier til tastaturer og
mus overflødige.
Fantastisk, som det bare virker med de der "ledninger"!!!

;-)

/Allan

Re: Meget billig multi batterioplader [ RFID Wireless Battery-Free Mouse ]

Hej Allan

Det giver jeg dig helt ret i.

Mus med batterier føles efter et stykke tid som en mursten...

-

Hvem har testet følgende:

Wireless Battery-Free Mouse:
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id63%0-86
Citat: "...Musen placeres blot på den medfølgende musemåtte, der er
forbundet med computerens USB port. Derfra tilføres musen den nødvendige
strøm via elektromagnetisk induktion..."

2004 New Wireless optical mouse needs no batteries:
http://www.esato.com/archive/t.php/t-75020,1.html

2X BatteryFree Wireless:
http://www.a4tech.com/ennew/products.asp?cid90 %

Battery Free Mouse:
http://www.a4tech.com/ennew/products.asp?cid90%&scid92 %

hilsen

Glenn

Re: Meget billig multi batterioplader [ RFID Wireless Battery-Free Mouse ]
"Glenn" skrev

Nahh, min logitech nano ting dribler da bare derudaf?
http://reviews.cnet.com/mice/logitech-vx-nano-cordless/4505-3148_7-32554802.html

Man skal bare sørge for at sætte batterierne i laderen natten over en gang i
mellem

- Peter

Re: Meget billig multi batterioplader [ RFID Wireless Battery-Free Mouse ]

Ja, så tiden jo med det.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Meget billig multi batterioplader [ RFID Wireless Battery-Free Mouse ]
"Ivar" skrev

Ja jeg bruger den tid jeg sparer ved at fedte med ledningerne når jeg pakker
ind/ud

- Peter

Site Timeline