Medisinsk måleutstyr -> AVR

Jeg tenker på termometer, 30 - 45 grader(?)
Skritteller,
Pulsteller
Hjerteslag
og lignende.

Både byggebeskrivelse av selve sensoren og ferdigbyggde sensorer med
"standard" grensesnitt til omverden.

Alle forslag har interesse.

HM

Re: Medisinsk måleutstyr -> AVR

Jeg vil foreslå at bygge det over en Arduino.
Du fortæller ikke rigtig hvad det er til.
Men her er lidt inspiration:
http://www.eng.utah.edu/~jnguyen/ecg/instructions.html

--
MVH.
Finni

Re: Medisinsk måleutstyr -> AVR
Den 21.04.2011 15:02, skreiv F.Syndergaard:

Takk, men for meg er det et helt irelevant svar, men jeg ser at jeg kan
benytte prinsippene i den vedlagde linken:
Building an Electrocardiograph

Legen minn har gitt beskjed: Mer aktivitet, og jeg vill gjerna kople
aktiviteten til en "AVR", ig derfor er jeg på jakt etter sensorer.

HM

Re: Medisinsk måleutstyr -> AVR
Den 21.04.2011 14:26, skreiv Harald Mossige:

Claus sender privat mail:

<Limer inn>

aktiviteten til en "AVR", ig derfor er jeg på jakt etter sensorer.

Arhh, så for at få noget mere aktivitet vil du nu give dig ud i at lave
noget elektronik til  medico-branchen...;->

Jeg tror din læge har sagt: Sluk loddekolben og gå en tur. Udenfor vel
at mærke. Mindst en ½ time pr. dag...??

<innliming slutt>

Hver og en får tenke selv.

HM